Friday, February 12, 2010

PICNIC....

takde ke org nk bwk aku gi picnic kt Hawai cuti CNY ni??????

klu bukan Hawai pun.....

PD ke?

Desaru ke?

Mersing ke?

Minyak Beku ke?

Pantai Punggur ke?

Parit kecik depan rumah mak aku ke?

atau...

Air Terjun Maokil ke ?
Eh bestnya... aku crita dgn org kewujudan air terjun kt "KASHMIR" tu ada yg tak percaya....
itu la uniknya perkampunganku....

tapi takpe.... pagi ni pun aku dah picnic dah.... picnic dgn roti canai bawah pokok dgn ditemani hembusan bayu sepoi-sepoi bahasa....

Bila terkenang masa lalu
rasa terharu..

Music Please!!!!



Bila terkenang masa lalu rasa terharu
Segalanya masih kekal dalam kenangan
Tiba di persimpangan jalan berpisah jauh
Sekian lama di rantau bersendirian

Tiada lagi seruling senja mendayu
Tiada lagi ketawa riang bersama
Bila sepi mengusik hati
Semuanya kini dalam kenangan

Aku kirimkan restu pada ayah dan bonda
Budi dan jasamu tetap dalam kenangan
Teman seiring jalan kini jauh dariku
Kemesraan kita tetap dalam kenangan

Tiada lagi suara ombak di pantai
Tiada lagi bayu teberau membelai
Di saat sepi begini
Semuanya kini dalam kenangan

Bila masanya tiba nanti aku kembali
Pasti ada yang berubah dan tiada lagi
Dan bila kutinggalkan lagi kampung halaman
Segalanya abadi dalam kenangan


DATO' SHAKE...

9 comments:

  1. minyak beku...

    oh...kenangan byk tul kat situ selain tasik Y....

    cuti 4 hari ni x tau nak gi mana..nak blk kg malas pulak...

    kalau picnic ok gak kan..kat mana ye yg best...

    ReplyDelete
  2. kt Selangor kan ada satu pantai itu ari si Anis pernah pegi...cuba ko godek blog dia first entry.. mcm best je bleh mancing2 plak tu.

    Minyak Beku - pun aku ada kenangan...kenangan kena marah dgn org tua sbb pegi sana tak mintak izin...

    Punggor - eh makin cantik aku tgk.. tp 5thn dulu la aku pegi..skrg x tau..mesti tambah cun kot... ada gerai makan.

    Hawai je aku blom pernah pegi.. hehe..

    ReplyDelete
  3. picnic..mmg best..esok balik kg..ingat nak ke g.ledang x pon bekok..x pon..
    pantai..mana eeh pantai minyak beku..btul2 makan angin kat c2..sbb mana boleh mandi2..air nya kotor..
    kenangan x ada kat bp ni almaklum lah,...ex lupa diri plak ..(cuba melupakan..hahaha)ingat nak singgah KASMIR..jom..

    ReplyDelete
  4. eh KGee.. kan ada kolam air panas kt mana tu ya? org selalu mandi2 nk hilangkan penyakit kulit tu. Dulu pernah pegi sekali dgn MS..

    oo Bekok.. kakak yg rajin ke sana.. Sam x pernah pulak pegi. Seronoknya agknya ya.

    Si Comei tu..klu gi Sunway pun ok kot Mei... yg ada dolphin tu entah kt mana tah tu...ada nmpk ank sedara ambik gmbr kt situ...mcm best je, klu ko bwk Khaira mesti dia suka.

    ReplyDelete
  5. Mummy balik kg inlaw cuti CNY ni, blk sehari dua je kut coz cik abang sayang sangat nak tinggal padang rumput dia ... rasanye gi Sg Kelah Hot Spring kut ... walau hotspring tp ada kolam air sejuk gak...jom sapa nak ikut???

    ReplyDelete
  6. tgkla nanti mcm mana..dah cuti baru fikir mana pergi..try utk letak kat blog mana perginya comei selama 4 hari..jeng jeng jeng...

    ReplyDelete
  7. Mummy Gee - cik abg Mummy sayang nk tggl padang rumput? golf ke?
    Ok selamat berenjoy sakan Mummy..

    Buat semua wanita2...klu nk mandi tu..jgn lupa sapu sunblock kt muka tu ya... ala bukan apa... cuaca panas terik skrg ni..

    Mei.. ok nt aku tunggu entry picnic ko ya.

    ReplyDelete
  8. Assalamulaikum Sam,
    Cadangan utk Cuti Jimat ialah:

    1. Air Terjun Bekok ATAU dikenali sebagai SUNGAI BANTANG. dI SINI ada surau, gerai burger, nuget, nasi lemak, nasi ayam.DLL.

    2. Tidak juh dari Bekok ada pekan Labis-belok ke kanan-terus ke AIR PANAS...DLM 8 km dari BEKOK.

    3. Satu lagi kolam Air Panas yang dicadangkan-keluar je dari rumah MENTUA Sam terus jln ke SG Balang, nanti ada PAPAN TANDA BESAR- KOLAM AIR PANAS GRISEK-eloknya pegi masa mendung2 maklumle airnya PANAS.

    4. Utk pengetahuan Sam Pantai Punggor telah rosak akibat pemanasan global, pokok2 kelapa di sana telah terbunuh dan reput.

    5. Utk yang suka memancing bolehlah ke selatan Asia- Tanjung Piai Beach Resort. Resort yg terletak di atas pantai yg sesuai utk pemancing tegar.

    6. Terakhir-jln2 je di BUKIT UBI...bukit tempat kita melapangkan fikiran masa-masa kita kecik dengan Noriah, Ustazah Minolad, Moslim, Muriyati, Sepirutin....hahhahhhha

    ReplyDelete
  9. t.kasih di atas cadangan yg bernas itu MS... tp hujung minggu ni, insyaAllah aku memilih utk cadangan no. 6 tu.. dah janji dgn adinda2ku kt talian td setelah mereka merayu2 suruh aku ke Bukit Ubi tu utk berborak pjg dgn si Anis.. tp Ustazah Minolad tak pulak aku bagitaw.. mungkin bila nmpk keta aku lalu depan rumah dia..mesti dia akn menyusul.

    itu la..sebenarnya klu raya puasa atau raya haji tu kita tak perlu la kecoh2 bergaduh laki bini nk balik raya rumah siapa sbb klu x dpt jumpa sedara mara di raya puasa pun.. cuti CNY yg pjng mcm ni pun boleh diambik kesempatan utk kita berkumpul di teratak bonda..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...