Saturday, April 17, 2010

What Goes Around Comes Around

Warkahku Buat Bonda.....

Assalamualaikum mak... (yg sekarang berada bersama-sama MS)
Apa khabar Mak?.... MM baru je balik dari ambik cucu Mak kat sekolah ni..... mlm tadi Ain ada kem kat sekolahnya...

Mak nak tau... Ain ni mewarisi sedikit bakat MM (eh kurang tepat... mungkin mewarisi bakat melukis atok akinya ~ sebelah IRP)..... MM ingat lagi dulu kalau MM melukis je mesti ayahanda marah.... Tak pasti la apa alasan ayahanda... tapi MM curi-curi jugak melukis... sekarang perkara sama berulang pada anak MM pulak... hehehe... orang putih kata Mak..."what goes around comes around".... cuba Mak sebut.... :)

Hari tu....Malam-malam buta pukul 12 malam.. MM ingatkan Ain tekun menelaah pelajarannya tapi bila MM terjah biliknya rupanya dia habiskan masa dengan melukis..... marah la MM ni..... tapi tiba2 MM teringat balik..... buat apa la MM nak menyekat hobi dia kan... cuma MM tak nak la Ain terbangun malam hanya semata-mata untuk melukis... dia perlu bangun awal keesokkan paginya untuk ke sekolah. Mungkin MM akan memberikan dia saluran yang lebih sesuai untuk meneruskan hobi-hobinya itu... MM sedang memikirkan.

Sebenarnya MM tadi makan tengahari kat JJ... balik tu jiran kami (Mr. H) hadiahkan coklat ferraroche ni sbg tanda kesyukuran, anaknya baru dipinang orang..... Mr. H sekeluarga ni memang baik orangnya.... Mak sendiri pun dah pernah nampak kan pasangan suami isteri ni?

Kat JJ MM minum (gambar2 kat bawah ni) pastu makan nasi ayam paprik....
Mak nanti senang-senang datang la ke sini....
boleh kita jalan-jalan cari makan ...
lama dah Mak tak datang ke JB...


10 comments:

  1. Kie-yo ~ sob sob sob :( ....
    thanks sudi singgah dan baca n3 yg tak sptnya ni.

    ReplyDelete
  2. MM..mak MM tu ke rumah MS tengok cucu baru kot.....beruntungnya orang ada mak lagi kan.....Mama x ada mak...sesekali jeles dgn orang yang ada mak. Hargailah mak sementara dia masih ada yea

    ReplyDelete
  3. Ha'a Mama...tengok cucu baru sambil tengok2kan anak lelakinya yg tgh jd Mr. Mama (bini dlm pantang).

    T.kasih Mama pesanan yg sgt berharga tu...MM akan hargai emak selagi beliau masih ada.

    ReplyDelete
  4. hai Liza...mmg best..tapi bukan ABC..cendol durian...cubalah!

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...