Wednesday, August 11, 2010

BAZAAR RAMADHAN UDA JOHOR BAHRU

Fadhilat terawih malam ini ialah : Akan diampunkan dosa-dosa kita dan dosa kedua ibu bapa (bagi mereka yang beriman).

Alhamdulilah Qistina telah berjaya melalui latihan berpuasa hari ini... mulanya memang la merengek2 lapar.... apatah lagi bila dah pukul 6 ptg. Tapi bila dah berjaya pada hari pertama, selalunya tidak bermasalah utk hari seterusnya. InsyaAllah.

Dlm renyai-renyai hujan, kami 5 beranak meninjau2 bazaar ramadhan di Uda ni... mari kita saksikan...
roti john upin ipin pun ada ni...


pizza ni sgt sedap!! I pilih Chicken Island...ternyata memang lazat
dan dua anak dara kecil I yg berbuka tu mmg sgt menyukainya...

kami juga membeli sate yg kakak & anaknya ni jual...

masa ni agak lengang sikit...lama kelamaan org semakin membanjiri
kawasan bazaar ini walaupun keadaan masih gerimis...


siapa kata I takut untuk keluar rumah
tanpa make up?
Untuk lebih afdal menjalani ibadah puasa
hari ni I keluar dgn muka pucat ini...
huhu.... tak kisah..apa pun komen anda...
sekali-sekala belajar untuk
menerima apa jua kritikan..

Apakah yg I beli di bazaar Uda hari ini :

Ikan pari bakar besar : RM12.00
Pizza : RM 10.00
Cocktail : RM2.80
Laksa Penang : RM 2.00

Lain-lain.... IRP dan anak2 yg pilih... tak tahu berapa harga.



5 comments:

  1. Mummy semalam g pasar ramadhan gak. 'kerugian' dalam RM6 je. setakat beli kuih tako RM4 dam kuih talam campur2 RM 2...

    ReplyDelete
  2. itu bukan kerugian la Mummy.. kalau kita buat sendiri kuih tako harga tepung dlm lebih kurang RM2.80, gas utk mengukus RM?...plus penat kelentang kelentung..

    p/s : tapi kita pun tak tahu apa itu kuih tako..

    ReplyDelete
  3. aku tak pegi bazaar ramada pun cuma beli kuih kat tepi jln RM2 je.. nak membeli macam mana, semua dah habis....

    nasib le MrL masak semalam...

    ReplyDelete
  4. wah, byk jgak MM ber belanje, i 1st day x larat nk menapak ke bazaar..

    so mmg x pegi pon....

    by the way MM, selamat menjalani ibadat puasa....

    ReplyDelete
  5. MS BUBBLES/COMEI...

    Bukannya apa, sbb semalam first day Qistina puasa penuh...jadi kami nak bagi motivasi pada dia.

    Ikan pari bakar tu akhirnya kami makan ketika sahur. Memang tiada pembaziran berlaku sbb kesemua yg kami beli habis licin.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...