Saturday, September 18, 2010

RESEPI PUDING DIRAJA


GAMBAR - IKHSAN GOOGLE

Apa yg I nak kongsikan hari ini ialah resepi kuahnya sahaja. Untuk resepi pudingnya pula - klik sini

Untuk kuah yg special ni.... resepinya adalah spt di bawah :-





2 tin susu cair f&n
3 sudu tepung custardbird
gula pasir 2 senduk (ikot suka ati anda nak manis ke tak manis ke)
secubit garam....

CARA
1. kacau kat api kecil jangan sampai tepung tu bergentel...rasanya lemak2 manis..
2. than cari pisang lemak manis yg kecik2 tu or PISANG EMAS....goreng sebiji2...coctail dlm tin cari yg buah import baru sedap...buah ngan pisang goreng tu buat hiasan kat puding...letak gajus goreng n buah prune klu x nak buat prune pun takpe sbb cocktail dah ada sarat plak nanti...k slmt mencuba untuk hidangan hari raya ini.

Gambar di atas yg berkirai2 itu dipanggil jala emas - untuk resepi lengkap mcm dlm gambar tu sila klik di sini...
Kalau malas nak menjala.... kita buat je puding jagung macam biasa (spt resepi di atas)... pun sedap.


P/S : Jangan pelik la ya ladies anda gentleman kalau I suka mengumpul resepi puding....sebab I memang penggemar puding no 1..........

2 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...