Sunday, September 19, 2010

RAKAN DATUK SOSILAWATI PULA MATI TERGANTUNG






Berikutan tekanan, best friend Datuk Sosilawati, yg juga pengasas satu jenama produk kecantikan mati tergantung.... Untuk berita penuh sila klik .

Takut pulak I nak mengulas tentang orang yang telah pergi.... uoll baca je la sendiri dan buat penilaian sendiri sebab hari ni I still nak cerita pasal main masak-masak lagi.

Oh.... I sangat2 berterima kasih dgn CIK MAT GEBU atas resepi Sup Daging masam tu.... Semalam I dah cuba dan sgt marveles........ tapi sebenarnya I tak 100% ikut resepi tu sebabnya tak de stok limau nipis dlm peti ais.... so, I gantikan dgn sos ikan.......... resepi penuh (sila ke blog beliau)..... or ianya lebih kurang mcm ni.......... hiris nipis daging, tumiskan hirisan halia dan bawang putih, hirisan cili padi...........tambahkan air then masukkan daging.....Biar dlm 1 jam...tambahkan garam, perasa, perahan air limau nipis (I gantikan dgn sos ikan....sesuka I je ganti dgn benda yg tak de persamaan langsung....hehehe....be creatif mem!!). Bila dah siap dan dihidang, hiasi dgn daun sup, bawang goreng dan hirisan cili merah. Sgt mudah bg org yg malas mcm I. Thanks ya Cik Mat Gebu..... (tapi lately ni I memang malas nak snap photo..... sgt malas!).

9 comments:

  1. mesti ada ummphh tu.puas hati kan bila kita sendiri yang cuba masak, walaupun ikut resipi

    ReplyDelete
  2. Mummy Shane ~ memang sgt umph walaupun tak perlu bubuh bwg merah...dan hanya perlu hiris2 je bwng putih & halia tu..sgt sesuai dimasak ketika hari yg malas.

    ReplyDelete
  3. hi MM..selamat hari raya!!

    hurm, takan die suicide plak..
    i cr kt the insider xde plak news nye..

    mayb i lambat!

    ReplyDelete
  4. Salam...

    Sukar dipercayai. Ada tak org yg dipaksa gantung diri sampai mati. Mungkin atas ugutan bla...bla...bla

    ReplyDelete
  5. Hi MS. Bubbles!! Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin...

    Tak berani I nk ckp s/ada allahyarhamah suicide ke apa tp Polis kata takde unsur2 jenayah dlm kematian ini.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. MAMAWANA ~ Wah! Betul jugak u ckp tu... mana tau kan...sbb tu la kita tak boleh membuat sebarang buruk sangka tanpa tahu cerita sebenar.

    ReplyDelete
  8. skrg byk speculation...susah nk dpt rite info..

    ReplyDelete
  9. betul la Ms. Bubbles...kdg2 msykt terlalu kreatif mencipta spekulasi sendiri.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...