Saturday, December 25, 2010

Jangan Pinggirkan Dia Walau Dah Tua...

Uoll tak cuti ke hari ni? Nampak macam ramai je yang berlegar-legar kat FB tu? Kami tengah bermalas-malasan depan TV ni..... tak keluar gi mana-mana pun...

Tadi menemankan bebudak menonton cerita animasi "Barbie In A Chirstmas Carol". Ada ke si Ain kata... muka makcik ni macam muka I...
?
?
?


eh salah!!! bukan yang ni....

saja buat suspen...

scroll down

?

?

?

?

sila pastikan bibir anda tidak mencebik...
sila.. sila jangan...

bukan salahku!!

?

?


macam-macam je la kan bebudak ni... kalau dah sayang sangat
kat mamanya..... semua mahkluk yang bernyawa (eh katon mana bernyawa plak)..
pendek kata, apa2 yg dilihat dirasakan
macam muka ibunya... sib baik la dia pilih si makcik ni
untuk diklonkan sebagai Miss Mirror

Cuba la kalau si cantik manis ni....


maunya ada orang termuntah hesteria kan? sib baik.... sib baik.....


ishhh.... jauh panggang dari api... Kalau macam Datuk Siti Nurhaliza ada la...


Ha kan... ada iras-iras kan Tok T dengan katon tu?

Jangan kau ucap... tak rela kumembacanya.... aku tak rela kau katakan yang cuti sekolah hampir berakhir.. Kalaulah aku punya magic untuk memutar masa....

Seronok bila kanak-kanak kecil tu ada di rumah... walau adakala telinga bingit dengan jerit tangis mereka, tapi telatah mereka membuat aku rindu bila mereka kembali ke sekolah.

Oh ya.... teringat kata-kata seorang wanita menasihati anak perempuanya yang diamuk resah suaminya belum pulang-pulang lagi, sila baca maybe ada kena mengena dengan anda ;).....

"Masa muda ni je fikiran tak menentu, diamuk cemburu pada suami, sampai waktunya bila anak-anak dah besar dan mereka melanjutkan pelajaran, masa tu fokus sudah tidak lagi ke arah itu, sebaliknya fikiran sibuk mengenang anak-anak di perantauan".

Wah! Begitukah? Tapi jangan pula masa tu suami rasa terpinggir.... dah la mereka dah makin tua, uban memutih, gigi sebatang....tapi kita pula meminggirkannya sebab sibuk memikirkan hal anak-anak.


IRP kalau dah jadi mcm ni pun... I tetap sayang
(pengakuan ikhlas dari seorang isteri :P)


I rasa benda ni bergantung pada keadaan kot... ibaratnya apa orang kata tu... hidup ibarat roda-roda....ya la kalau sekarang anda mungkin rasa dipinggirkan... si dia buat dekkk je sibuk dengan hal-halnya kat luar rumah.. akan sampai masa Allah tutupkan pulak pintu hati buat anda pula, sebaliknya si dia pulak rasa terpinggir. Nauzubilahiminzalik... jgn la sampai jadi begitu ya... bercintalah untuk selama-lamanya... walau kita sedar Cinta Sejati hanyalah dari Ilahi tetapi biarlah kita berusaha sehabis baik... janganlah putus berdoa, insyaAllah rahmat Allah pasti menunggumu. Percayalah... kecuali Allah dah takdirkan dah habis jodoh, memanglah kita dah tak boleh buat apa.

p/s : Catatan ini ditujukan buat seorang sahabat.








6 comments:

  1. i tsk dapat menonton cartoons on Christmas ni..

    suke tengok fairy tales.. hahaha
    ada macam budak budak kan?

    ReplyDelete
  2. MS BUBBLES ~ I nama je tengok...tp fikiran ke lain..bukan fokus pun sbb sambil tu I buat keja2 dapur.

    ReplyDelete
  3. hahahaha...la...patut la ramai singgah blog I tadi.. sorry la Ayunni.. hehe...sian Mak Iti kita dikata tua plak..muda lg tu!!

    ReplyDelete
  4. ayu pengemar cartoon..
    lagi2 barbie..

    hahahah..dah tua buat muda...okeylah..janji happy..hehe

    ReplyDelete
  5. Ayu ~ janji happy... asal jgn main pondok2 dah la kan.. :D

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...