Tuesday, February 8, 2011

Watie Elite Terkena Stroke??

Oh ya... nampaknya malam ni I masih mampu untuk menulis entry, ini bermakna I dah kembali sihat. Alhamdulilah. Pepagi cik abang bawak I gi ngeteh... dan makan soto panas-panas, terus rasa segar seluruh anggota badan. Lupa niat untuk ke klinik sebab dalam perjalanan dah sihat. Balik rumah terus telan panadol dan akhirnya berjaya jugak menyiapkan kerja-kerja rumah yg terbengkalai especially memasak untuk si kecil yang pulang dari sekolah.

Tu la tadi terbaca kisah si Watie Elite di Izyan dot com. Lagilah malang nasibnya kalau dibanding dgn I yg cuma demam2 biasa ni... tu pun I dah merengek2 memalam tak bleh tido. Menurut Izyan, Watie hampir-hampir diserang stroke, tangan dan kaki kebas-kebas. Mata ada kesan herot. Tu semua simptom2 ke arah stroke la kan.... Moga beliau tabah dan teruskan menjalani rawatan. Jgn makan makanan sejuk, banyakkan makan kismis dan minum susu, hindarkan diri dari stress. Rasa2nya beliau pun tak selalu tido senja (agaknya la.. hehe). Saja nak pesan kat kita2 semua, hindari dari tido senja... takutlah stroke2 ni..... tak mo la ia menyerang kita2 semua. Minta dijauhkan. Amin.


so, wahai IRP.. lain kali kalau I demam lagi
kita gi ngeteh ya ;D nampaknya ngeteh
adalah ubat paling mujarab untuk
meredakan demam



Buah tangan dari Madam C, jiran sebelah rumah di pagi hari... thanks..
manis sungguh limau mandarin ni... hilang
sakit kepalaku..

Thanks pada sahabat2 blogger yang mendoakan kesejahteraan. Sempat jugak I membalas kunjungan... cuma tak dpt meninggalkan jejak sbb ada masalah dgn line.


13 comments:

  1. mm...
    nak tau tak, ari nie ayu belasah 10 biji limau..ulang alik ke toilet jerlah..hahhaha


    PS: semoga watie tabah menghadapi dugaan kehidupan..amin

    ReplyDelete
  2. Assalam,

    harini makan sebiji limau jer...heee
    takmo banyak2 nanti tkaut sakit tekak

    ReplyDelete
  3. laaa...yer ker....?? apepon.. allah sayangkan die lar tu.. soh die berubah..harap2 nyer kan... :)

    ReplyDelete
  4. baru i tau kita tak elok tido senja,.. thanks for sharing

    Semoga Watie Elote cepat sembuh, InsyaAllah...

    Takpelah kan kalau dia taknak…

    Mana pasangan kita?

    ReplyDelete
  5. AYU - laaa sampai 10 bijik?? :D

    Mamawana - w'salam, sebijik pun dah ok, menyegarkan, kaya vit C.

    ATY - segala kesakitan yg dialami tiap insan adalah penebus dosa2 kecil kita.

    Melati - sama2...kkdg pun I tertido. :)

    ReplyDelete
  6. Salam Ziarah, Auntie kena sakit saraf..lansung tak leh makan limau, kalau teringin berani seulas dua sajer..
    Tulah orang tua2 pesan jgn tidur senja hari, sebab berpusu2 jin2 keluar dari tanah..Wallahualam

    ReplyDelete
  7. Sakit saraf tak leh makan limau ke Auntie? Oic.. siannya.

    Kalau tido lepas asar tu la, org kaitkan dgn sakit akhmar & stroke. Kalau nk tido siang, baik time t.hari.

    ReplyDelete
  8. ALHAMDULILAH SIS DAH SIHAT.. TAKE CARE SIS... :)

    ReplyDelete
  9. ALHAMDULILAH SIS DAH SIHAT.. TAKE CARE SIS... :)

    ReplyDelete
  10. biar betol citer psl watie tu,sian...muda2 lg dah kna stroke

    akak, mkn limau mandarin la buat sy batuk tak baek2, dah baek lom dmm?get well soon k

    ReplyDelete
  11. Thanks Nana.

    Naddy - tapi maybe dah sihat sikit kot dia sbb tgh menjalani rawatan. Baru simptom2 je.

    Ya ke makan limau bleh batuk? Akak makan sehari sebijik je.

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah da baik sikit ;)
    limau mmg sodap.
    nanti ngeteh sama yuk. ;p
    haha

    semoga watie ellite sembuh la

    ReplyDelete
  13. Syafiqa - Ya alhamdulillah dh sihat sikit. Thanks ya.

    Nak ngeteh? Jommmmmm!!!!

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...