Monday, March 18, 2013

Durian Crepe Perisa Tempoyak - Sebungkus RM10

Balik kampung lalu Pasar Malam
Singgah sebentar membeli durian crepe

Sila sambung pantun ini...

Kitorang ni kan dah jadi hantu durian crepe, tak cukup makan kat kedai bakery malam sebelumnya, singgah pulak kat pasar malam.    Beli 4 bungkus (2 pula pesanan dari MIL).  

Tapi.........  maafkan la kami ibunda.   Sob sob sob.....




Durian crepe yg IRP canang2 sedap tu..... berperisa tempoyak le pulak Mak........ hmmm........
Memang tak lalu nak makan.     Dah basii...    (KeBASIan itu dah dpt dikesan masa dlm kereta lagi).  
Maka dgn ini jap lagi ingat nak bagi kat En. Tong Sam (tong sampah) je la jawabnya.  Sorry Mak ye.. kita makan lempeng je la..



Makcik yg jual ni rasa2nya dia tak rasa dulu sebelum jual kot?.    Ataupun ini adalah hasil2 inovasi -pilihan utk penggemar tempoyak?.  LOL..

Buat peniaga2 makanan di luar sana... rasa dulu makanan yg anda jual ye.. kesian tau customer2 anda...

 

12 comments:

  1. en Suami sibuk tanya apa benda durian crepe yg saban hari menempek kat FB wall dia...malas nak belikan. tak tentu dia nak makan durian yang dia alter alter ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik belikan Pn Nafisa, barang seulas dua, biar dia rasa.... karang ada gadis2 belikan kang ... ha??. ;D..... kekekke..... jgn maree.... gurau.


      Lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......

      Delete
  2. lahai..takder rezki..dapat durian crepe tempoyakkk...huwaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Linda - Selalu beli sebungkus ok je.... beli byk jd tempoyak pulak.. T __ T.
      Hmm.. tak mo beli lg.

      Delete
  3. Tula dengar pun dah seram. Tempoyak crepe pulak

    ReplyDelete
  4. ayooo
    awat jadi lagu nie.
    tak ada rezekilah kak MM

    kak
    thanks singgah blog ayu. lama ayu xaktif bblog. nie ambil masa singgah blog kengkawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2...
      Busy dgn Pizza sampai tak sempat berblog ye Ayu?.
      Moga terus sukses!

      Delete
  5. As salam kak sam

    rasa tempoyak,....yang dah lama simpan kee,..


    Ila,...order dgn cikmin,..migu lepas,..rasa teringin pulak,...tapi bukan durian crepe,..nutella butterscoth...,....siap red velvet,..pecan butterscoth bagai,..order,..cam orang tak pantang,...heheheh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Eila...

      Rasa2nya diorang dah lama dudukkan benda tu dlm fridge.. tepung dia pun bau dah semacam, durian dah bau tempoyak.. masam.

      Hamboii byknya memborong dlm pantang!. Jgn air batu pun diminum sudah...

      Delete
  6. Sam,

    Yong sampai ke hari nie tak pernah makan lagi adik beradik crepe nie.
    padahal dulu opis kat midvalley ada jea jual kat bwh tu..

    ps: ingat resipi baru tempoyak crepe.. hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Napa tak pernah makan Cik Yong?. Tak suka durian ke?.
      Kalau rajin buat je sendiri.... bubuh buah kurma pun ok je agaknya...:D.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...