Tuesday, October 1, 2013

Meninggal Termakan Nasi Lemak Menantu

"3 termasuk sorang kanak-kanak dan warga emas meninggal dunia, 2 lagi kritikal akibat keracunan makanan selepas menikmati jamuan di majlis kahwin di sebuah rumah di Kampung Huma, Tanjung Dawai, Sungai Petani Sabtu lepas. Sehingga petang semalam, pihak hospital menerima 70 kes, iaitu 35 di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), Sungai Petani, 30 di Hospital Yan (HY) serta 5 di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar dan dijangka meningkat."




Innalillahiwainnailaihirojiuun... takziah kpd keluarga mangsa.

**Gerangan apa yg dah termasuk ke dalam nasi kenduri tu ye?.   Teringat tragedi Raja Bersiong.    Tapi itu lagenda..  Ada satu kisah benar seorang Pakcik yg meninggal dunia hasil termakan nasi lemak yg menantunya beli...   Kesian Pakcik itu, tambah kesian lagi pada menantunya yg semestinya berasa bersalah yg amat sgt, baru happy2 meraikan Pak Mentua yg datang dari kampung, alih2 meninggal pulak org tua tu.    Alfatihah utk Pakcik itu.


Moral of the story.... kalau Mentua datang, jgn beli makanan kat luar.. masak je sendiri.  :)


Update :  AYAM BUSUK PUNCA KERACUNAN “Setelah disiasat mendapati, ayam goreng yang dicampurkan kuah sambal pada 28 September untuk dihidangkan kepada pengunjung majlis perkahwinan tersebut mengandungi mikroorganisme yang dipanggil salmonela,”

4 comments:

  1. Kalau dah sampai ajalnya...macam jadi penyebabnya.... sian arwah tu

    ReplyDelete
  2. al fatihah ~

    tp mcmna lah jdi keracunan smpai mcmtu ye....tp org yg terlibat masak@rewang@katering ke konpem rsa bersalah kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. diorang rewang ramai2..... kalau katering, mesti org takut nak ambik dgn dia lagi... hehe..

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.