Monday, May 26, 2014

Misteri Sebuah Restoran Di Jalan Mati

Itu ari minum ptg dgn IRP di sebuah restoran... (anak2 tak join sbb sekolah)..
Terpegun aku seketika...
bukan kerana hidangannya yg aku terpegunkan..
atau wajah IRP di depanku yg khusyuk menghabiskan hidangan..
(meski dia hengsome tapi bukan itu yg aku nak cerita).
tapi.. 
tentang KUASA ALLAH..

.

.

.

"Rajin solat dhuha kot org tu abang... rajin bersedekah 
gamaknya tuan punya restoran ni?"  Kataku pada IRP..

"Mungkin..." jawab somiku.


sekadar gambar hiasan semata, tiada kait mengait dgn entry... kitorang takde gi sini pun.. jgn risau.. jgn nangis.. jgn jelous sgt..



Kalau ikut dari segi logik...
restoran tu tak sepatutnya ramai org pun...
tapi penuh you all!!!!
Ada Makcik2, Pakcik2, Apek2.. nyonyah2.... amoi2.. ahkau, 
Balasundram semua ada..
keluar silih berganti..
sampai penuh parking..


Itu lah ku kata dgn IRP...
memang dah rezeki tuan empunya restoran tu..
dgn  kedudukannya kat  jalan mati pun 
masih ramai org singgah makan..
entah dari mana2..


Menu?.  Biasa2 jer..  Not my favourite sgt.
takde la jual Kerabu Mangga  sedap pun..
apatah lagi steak..
Tapi org tetap dtg silih berganti..
termasuk la kitorang ni... 


Itu la kan..
kalau dah dinamakan rezeki..
ulat dlm batu pun bleh hidup.. gemuk lagi!


Moral of the story..
kalau dah nama rezeki, 
bermodalkan lappy pun bleh jadi BILLIONAIRE!
Sebab rezeki itu MILIK ALLAH... bukan manusia..
terpulang la pada Allah nak bagi kat sapa2... 
mungkin bagi kat Sam ke (aamiin)... 
tak siapa dpt menduganya pun kannn.....  ;)
kah kah kah..


p/s :  Wah!.   Saja je aku nak menyuntik semangat pada kalian..








8 comments:

  1. Kawe dengar khabarnya rezeki demo pun tak putus-putus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... so far alhamdulillah ler kalau nak
      dibanding dgn rakyat kebuluran kat Afrika tu.

      Delete
  2. okay dah tersuntuk pun...meh buat apa2 yang boleh menambah rezeki yang ada :)

    ReplyDelete
  3. solat dhuha hari2 bt in sha Allah.
    dr dua ke empat dr empat ke enam.

    segalanya akan di lapangkan

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...