Sunday, October 19, 2014

Erti PENGHORMATAN yang sebenar

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Jumaat lalu, melawat bonda tercinta di Rengit.  Ni hidangan hasil air tangan tuan rumah,  Ustazah Fatimah, kakak iparku.  Sedap2 hidangan.  Moga Allah melimpahi rezeki berlipat kali ganda buat kalian yg menjaga ibundaku.  Aamiin.







Aku suka satu kata2 ini..  yg aku dapat dari sebuah video itu ari.. "Kalau org tua kita sudi nak duduk dgn kita, itu bukan bebanan tapi PENGHORMATAN".  Of coz ler kan.. orang tua kan mana sesuka nak duduk rumah anak, kalau anda adalah pilihannya.. ternyata itu adalah penghormatan besar buat anda.


Tahniah buat anda yg telah dapat PENGHORMATAN sebegitu.  Ada kawan aku tu lagi dasyat tau Uolss..  Ya Allah kagumnya aku. Subhanallah.   Dia dah la diceraikan oleh suaminya (somi kawin lain).  Dalam kepayahan dia mencari sesuap nasi (dgn berjualan kuih) beliau  menjaga pula ibu mertuanya yg uzur.   Menginsafkan kan.. moga syurga buatmu sahabatku. Sob sob sob.. sebak aku mendengarnya.



Ini pulak... cerita semalam, kat rumah MIL..



Sbg menantu mithali..  of coz ler pepagi aku dah turun ke dapur menawarkan diri memasak.  Nasi maglubah plak tu...   of coz ler mentua akan bagi lebih mata kredit.   Sikit hari lagi jgn korang terkejut beruk plak kalau tetiba  aku dinobatkan sbg "Menantu Paling Mithali".   Kah Kah Kah.


*alahai korang ni... itu pun nak mencebik.. aku kan gurau je.





Salad ni selalu buat aku lupa resepi.  Tu yg nak kena tulis kat sini..
Timun, bawang besar hiris, tomato, hirisan daun ketumbar, lada hitam dan perahan lemon (certain org guna cuka.. tp x mo la.. kang gestrik plak).





Sos harrah :   Tomato, Cili padi, bwg putih, daun ketumbar (blend), garam, perahan lemon.



6 comments:

  1. yelah, mmg yv terpilih ajelh... mcm mertua mana maunya duk dgn anam lelakinya, dia lbih selesa duk dgn anak perempuan.. ikutkn anak lelaki yg jagakn.. udh dia tk nk,... tklh berdosa sgt.. maklum, kut terasa hti... org tua sensetip..

    sedap mskn kak ipar tu, simple ada sambal bel lgi...

    nsi yg bwh tu.. wow harus dpt gelaran menantu mithali..
    pndai awak msk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knor - Aamiin.. hahaha.
      Nasi tu buat sbb terliurkan nasi yg Knor upload tu ari.

      Delete
  2. kalau macam ni punya menu, memang tak salah jadi menantu paling mithali tau...sesuai sangat :)

    ReplyDelete
  3. Wah nasi arab mmg syiok. Baru tahu nama salsa tu, harah. Tulah yang buat sedap tu.

    http://welovesusuibu.blogspot.com/2014/10/resepi-homemade-play-dough-paling-mudah.html?m=1

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.