Sunday, January 4, 2015

Jangan Nak Eksen Sangat

Assalamualaikum..  w.b.t    dan   Salam sejahtera kepada sahabat2 non muslim..

Salesgirl satu kedai baju tu cantik tapi  selsema plak,  tetiba Kak Mirror terjangkit plak selsema dia.   Mungkin hasil dia bersin2 pada baju yg Kak Mirror beli tu kot.  Yulk!.  Apa2 pun... bersyukur atas segala apa jua yg dikurniakan, sakit atau sihat, suka atau duka.... kerana itu semua hanyalah pinjaman.    Andai duka.. ianya pun tak kekal.. andai suka.. itu pun sekadar pinjaman.  Allah jua yang Maha membolak balikkan hati kita.   Jadi... kita sbg manusia.. tak boleh nak eksen sgt.

Oh ya... menyebut pasal baju, korang dah menderma baju pada sahabat2 kita nun di Kelantan?.   (apa punya soalan daa??.   Derma adalah rahsia kan?. ).


kawan ai yang berada di tempat kejadian


Tapi pada Kak Mirror... ok je kot soalan ni kalau niat mereka untuk mengingatkan.   Macam Kak Mirror sendiri telah diingatkan oleh  "Ustazah mengaji" anak2.. and now ai ingatkan korang pulak.   Sempat la Kak Mirror tanya perkembangan keluarga beliau di sana. Memang kesian, kena bermula dari zero macam zaman Pak2 kita baru teroka tanah and buat rumah.  Menurut beliau lagi, tak kisah nak derma baju apa pun... baju buruk pun diterima, sebab mungkin dorang nak guna untuk lap2 pinggan.  


Lokasi derma, korang tanya2 la badan2 berdekatan dengan tempat korang.  Sekian.  Thank sudi baca. 


p/s  :  entah... tak tau nak bubuh pix apa pada entry ni... curik je la pix dari kawan ai yang baru balik dari sana ni..  






4 comments:

  1. kesiankan semua bnda nak buat pun serba salah...
    kehidupan kena teruskan jugakan walau sedih lagu mana pun..
    berat mata memandang berat lgi bahu yg memikul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sbg blogger pun jd serba salah ni.. nk post benda2 happy pun jd rasa guilty bila dgr ada org yg tgh susah.

      Delete
  2. macam takde kena mengena je tajuk tu..emmm..baca ulang2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq sudi baca.
      Entry2 ai kebanyakannya mmg bersifat abstrak..

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.