Monday, January 5, 2015

Jangan Sampai Jadi Gila, Masih Ada Jalan Penyelesaian

Assalamualaikum w.b.t  and morning!!.


Mudah2an niat suci kawan Kak Mirror nak tolong kawan kami  menemui penghasilan.   Nak diubat dgn ustaz kot?.  Alkisah  beliau masa kat sekolah ok je orangnya, hensem macam jejaka2 kacak yg lain.  Tetiba setelah berpuluh tahun tak kutemui... kengkawan kirimkan satu gambo yg sgt menghibakan dgn wajah yg kusut masai, rambut tak berbasuh berbulan.  Dah jadi kutu rayau dah rupanya.  Terkejut ai!.  


Bukan dia saja, ada beberapa kawan lagi menghadapi situasi serupa, ada antaranya disebabkan putus cinta, tekanan keja sampai lupa anak.   Tapi mungkin sebab beliau ni je yg rajin merayau2, jadi "publisiti" lebih kepada dia utk ditolong. Moral of de story.. kalau depression.. pegi la merayau kot2 ada yg boleh tolong..  Haha... just kidding.



sekadar gambar hiasan - gambar ihsan google



Setiap penyakit ada ubatnya.  Yang penting berusaha.   Si polan ni dengar2nya disebabkan saka.   Akibat si ayah tersalah menuntut ilmu.  Rasa2nya boleh dipulihkan kot?.  Kan?.  Nanti doktor akan bagi ubat penenang yg nama dia Zeneth and zolof.. (ingat lagi kawan ai cerita duit dia habis beribu2 utk beli ubat penenang wife dia).   Kesiannya kan.  Tapi.. kalau tak nak pun, pegi la jumpa Ustaz2 Darul Shifa.. mana tau boleh tolong utk kurang2kan sikit kos tu dgn perubatan alternatif.


So, kalau depression....  jgn biarkan diri terus hanyut dgn kesedihan.  Takut jadi melarat mcm dorang ni plak, glamer nanti jadi bualan hangat!.  First sekali.... mengadu pada Illahi.   Banyakkan memberi salam... sebab melalui salam itu, mana tau  dijawab oleh jutaan orang yg mungkin ada antara mereka doanya dikabulkan oleh Allah (dipetik dari buku Sihir Pemisah Suami Isteri)... mudah2an lekas sembuh.


Ok puan2, ingat tu...   apa2 jua masalah... Allah jua yang lebih besar dari masalah itu dan Dia Yang Maha Penyembuh.











6 comments:

  1. bHy NI..PANGGIL USTAZ ENTAH2 SETAN DAH BERUMAH TANGGA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih ada jalan keluar untuknya kan K.Nor.. tak kan terus pasrah je camtu sampai ke tua.

      Delete
  2. simpati org begini. banyakkan zikrullah dlm denyut nadi dan detik hati. insya allahh terpelihara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. mmg kesian Mama. Bermula dari kemurungan terus melarat jd camtu.

      Delete
  3. Sedihnya kan....janganlah ada family kita jadi mcm ni..sob sob..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...