Tuesday, February 10, 2015

Cumil Tau!

Assalamualaikum..



Jom sayangku.. kita perbaharui iman kita dgn membanyakkan  zikir La Ilaha Illallah.  Kalimah La Ilaha Illallah berat timbangannya dan banyak fadhilatnya jika kita amalkan.  



Ok.  Itu je ai nak ingatkan anda pada hari ni.    Hari ni nak cerita pasal kucing2 cumil yg ai temui di jalanan seminggu dua kebelakangan ini.




Kucing hutan yg cumil ni ai temui masa singgah kat kedai perabot. Cantik tau   corak dia .. macam tudung.. eh tudung yg macam dia.  




Tengok tu...  pasrah je didukung walau buat muka kelat.  Dah bosan kot gaknya tiap customer yg dtg mesti nak selfie dgn dia.



Ni pulak kucing gemuk yg kami temui masa makan kat Restoran Nasi Ambeng Uda. Sangkakan kelaparan.. ai bagi ikan tak mo plak dia.  Ooo sekadar nak bermanja2 je rupanya.  


Jgn menzalimi kucing. Mari sayang menyayangi.  Itu kan binatang kesayangan Nabi SAW).


Motif entry :   Kwn FB ai tu... ada ke patut..nak sepak kucing yg melengset kat badan dia... oh zalimnya.  Tiada maaf bagimu...  unfren 24 jam.:bonk::bonk::bonk::bonk::bonk:

1 comment:

  1. cantik kucing yang bulu macam tudung tu...macam kucing bela..bersih...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...