Monday, February 9, 2015

Barangan Murah VS Barangan Mahal

Assalamualaikum...  hai uolls.... ai muncul lagi pagi ni sebab mcm berminat  nak menasihatkan diri sendiri dgn ucapan... "Rajin2lah menyimpan duit Sam.. sekurang2nya utk bekalan hari tua...".


Ketahuilah olehmu beberapa perkara...


  • Memakai jam tangan berharga RM30 atau RM3juta, ia tetap menunjukkan masa yang sama.
  • Rupa2nya menggalas sebuah beg tangan berharga RM30 atau pun RM3000, jumlah duit di dalamnya tetap sama, tidak la pula tetiba tinggggg!!!!   Bertukar duitmu jadi berganda.
  • Tinggal di kediaman yang keluasannya 30 atau 300 sqm, kesunyiannya tetap sama jika berseorangan.
  • Menghisap rokok berjenama mahal atau murah....  kemudaratannya tetap sama - anda tetap berisiko utk mendapat penyakit jantung mahupun kanser.
       ** Oh sorry... ai tak merokok ok!.
  • Menaiki pesawat  ekonomi kelas mahupun business class - jika terjunam... anda tetap juga menerima nasib yg sama. 
  • memakai tudung fake atau original... muka kita tetap sama, tak pulak bertukar jadi Ema Maembong.  Auww.. gebus dan ayu gitu!.



4 comments:

  1. :-)) betul tu kak sam...ukur baju dibadan sendiri..kan ada banyak pilihan zaman sekarang ni..

    ReplyDelete
  2. Mumme singgah Sini...Salam kenal....

    ReplyDelete
  3. life is all about choice kan? duit yang banyak bukanlah untuk puaskan nafsu sendiri, tapi eloklah kita kongsikan dengan mereka yang selayaknya

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...