Tuesday, April 21, 2015

Lautan Api Tak Sanggup Direnangi

Sebelum beradu..nk reply dulu permasalahan sorang adik follower ni.


Waalaikumussalam Dik..

Lelaki kalau dah merajuk, memang payah la Dik nak pujuk.. kecuali dah jadi somi... dan kecuali kalau dia cintakan kita setengah mati.   Tp kalau kita sekadar buat silap sikit then dia terus nak anggap hanya sbg kwn.. maksudnya cintanya pd U tak begitu utuh la Kak Mirror rasa.  Masih ada ruang2 kosong.   Org kalau benar2 cinta.. lautan api sanggup direnangi, bergolok bergadai.
credit to Haslinda Alias


Tapi.. selagi kita ada Allah.  Tak usah la risau. Mintak la apa saja.. kerana Dia Maha memberi.   Kak Mirror td ada terbaca kisah org merantau..  org tu somi isteri.. dah tak kecukupan duit,  apa taknya dtg ke oversea hanya berbekal tawakal..  dlm keadaan dia takde duit, dia kena naik flight pulak ke satu destinasi sbb nk cari keja punya pasal.  Dlm keadaan mcm tu ko ingat sapa yg bleh tolong?.  Allah ler .. tetiba terkudrat la dia nak numpang org gi airport.   Harus.. kalau K.Mirror mmg segan nak numpang org yg tak dikenali.. tp beliau ni dpt pertolongan dr Allah SAW... hilang ler rasa segan dan takutnya itu.  Dan dilembutkan hati org yg lalu lalang tu utk tumpangkan dia.

Begitu la ye Dik.  U kena yakin.. akan adanya pertolongan Allah dlm melerai kebuntuan.  Kalau dia x berlembut hati utk maafkan.. mungkin Allah ada rencana lain. Pokok pangkalnya.. Yakin dgn pertolongan Allah.  









2 comments:

  1. Asalamualaikum sam..betul tu..kena yakin dengan pertolongan Allah..insyallah ada jalan penyelesaian..

    ReplyDelete
  2. Hmmm...yg nk pi stalk ex dia dh kenapa.haha jeles eh dik.xpe lah dik, teruskan hidup..move on. Dah dia tawar hati xpayah la hegeh hegeh lagi.lelaki kalau dia dh buat keputusan ni,pullstop, xleh ubah. Tp bak kata akakk mm ni,ALLAH dh rencanakan yg terbaek buat kita. Renung balik apa kesilapan lalu kita utk kita tak ulangi di hubungan akan datang...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...