Wednesday, September 23, 2015

Kenangan Kuku Panjang - aidil adha 2015

Setelah hampir 18 tahun tak berkuku panjang demi anak2 tersayang... akhirnya minggu ni Allah bagi peluang menikmatinya lagi.. sampai menjelangnya Raya haji esok ni..




Makruh memotong kuku bagi yg melaksanakan Qorban.  Dulu2 aku tak tau pun.

Subhanallah!. Indahnya Islam.. kan..
Jom!. Snap pix buat kenangan. Nak snap hidangan Raya.. kita tak masak.. huhu... demam.. sian kita... raya2 Makan magee.. sob sob sob.


4 comments:

  1. Wah.. ada mcm tu ya.
    Saya pun baru tahu ni.. hihi.. tapi tahun ni xda la buat korban.. lain kali boleh praktikkan ya..

    ReplyDelete
  2. Ya lah. Mamawana pun tak biasa kuku panjang. Bila time wat qurban minggu lepas macam tulah rasanya. Gelisah tak selesa berkuku panjang seminggu pun gelisah. Brg mahal, harga lembu naik sana sini. Kat masjid tepi rumah sebhgian pun RM600, ada kawan ajak korban di kawasan org aslimuallaf Perak @ RM480 sbhgian, tapi mama pilih qurban di Aceh bersama NISA. kurang sikit. huhuhu....

    ReplyDelete
  3. Baru tahu juga...terima kasih info :-))

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...