Saturday, September 19, 2015

Pasta Ala Malaysia Untuk Teman Sekelas

Assalamualaikum...

Malas nak mikir benda2 yg buat aku nangis... contohnya raya haji tak balik, kisah assignment yg menimbun.  Baik aku pikir tentang pastaku yg sedap (cehh masuk bakul).  Kurang2 mengurang ler kedut kat muka aku ni klu mikir benda2 yg menceriakan.







Memasak utk berbilang bangsa seluruh dunia sememangnya 1 cabaran ye puan2.  Majoriti jenis tak tahan pedas. Ada yg vegetarion.


Tapi jgn susah hati ye Sam... bukankah ibu mertuamu telah menurunkan ilmu yg banyak.  Terus aku teringat resepi mee gorengnya.  Jadi Ku applykan utk memasak pasta itu.  Ternyata disukai ramai   (yg mana tak suka tu hanya kerana dorang blom familiar dgn mee goreng and jenis tak suka manis sbb aku dah tersalah kicap.. haha).


OK, ni aku share resepi..  VEGETARIAN PASTA!!!








Ingredients

Semangkuk Pasta (celur)

1 Onion  
4 garlic
halia - sikit
black pepper
kicap 
Cili merah separuh - mayang halus
Carrot - mayang halus
tauge
Daun bwng
Daun sup

Cara 

1). Tumis onion, garlic, ginger
till brown
2). Tabur black pepper
3). Masukkan pasta yg telah 
dicelur tadi
4). Masukkan kicap
5). Masuk carrot
6). Gaul sebati..
7) Tauge, daun bwng dan 
daun sup.
8). Angkat.. siap.


Nota :  Sbb dah guna kicap, kurangi penggunaan garam.. aku tak bubuh 
langsung.






2 comments:

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.