Sunday, September 20, 2015

Resepi Salmon Vouge

Assalamualaikum w.b.t..

Masihkah puan2 ingat hidangan pertama yg anda sajikan untuk suami?

Kalau aku.. salmon, beliau beli kat The Store Summit BP (The Store ke yg dlm summit tu?. Mak pun dah ilang ingatan Nak... 18thn sudah).

Aku tanpa was2 terus berkesanggupan masak.. walau entah apa rasa ketika itu demi suami tercinta yg baru dinikahi. Cewah!

Justeru hari ini Kak Mirror (terus tukar ganti nama "Kak Mirror" utk kengkonon ala2 dah lama idop dan berpengalaman, generasi X... ahakss). Kak Mirror akan ajar korang masak salmon.  Don't worry...gurlzz!!!.





Memula....  kalau rajin macam aku, sianglah salmon. Kalau tak rajin, beli yg dah siap potong.




Bentangkan sehelai aluminium foil, diikuti baking paper.  Tuang olive oil ke atasnya, tabur butter, susun salmon, tabur daun basil, salt and pepper.  Last sekali lemon.   Bungkus cantik2.. masuk oven.


Bila dah masak.  Bubuh dlm pinggan.
Pandai2 la nak hias biar nampak colourful dan menyelerakan. Sedap dimakan bersama mashed potato.


Bukan susah pun masak ni sebenarnya kan?. Pokok pangkalnya keyakinan dan rajin.  Nanti suami akan bertambah saaaaaayang!

1 comment:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...