Thursday, December 24, 2015

Hidup Adalah Pilihan

Hidup adalah pilihan... Dan aku memilih untuk bahagia..


Aku boleh memilih untuk mengeluh
 penat ulang alik praktikal... bangun pepagi buta.. masak, sebelum kluar umah..

Tapi aku ingin memilih..
bahawa aku beruntung sangat...
boss aku buatkan kopi tiap pagi..
(ko ado?).



abaikan kesan lipstikku yg sememeh..



Aku boleh memilih mengadu dgn korang yg pagi tadi bila tengok cermin
aku  terkejut tengok muka aku
hodoh.. (mungkin gara2 asik penat).. rasa nak pecahkan je cermin itu.... kah! kah ! kah!

Tapi aku lebih memilih utk mengenang ayat supervisor2 aku siang tadi.. ketika
dorang reramai tanya umur aku.

"Really, I tod u're only 21???!!!".


krik krik krik......




Tak logik la 21... kan?. Korang dengar mesti muntah.   Dorang ni saja tau!.  Nak kena cubit sorang2 tu!!.


Anyway... jom kita cuba tip awet muda Uncle Nassier Wahab.  Melumur olive oil kat muka.  Sgt muda kan wajah beliau.




Aku boleh memilih untuk mengeluh sunyinya semester ni... tercampak
jauh kat sini..

Tapi aku ingin memilih...
Betapa warna warninya penghidupanku telah Allah
corakkan..

See... warna warni kan..
tiap hari nampak bunga2an warna warni ni..









Aku boleh memilih
untuk merasa rinduuu sgt nak Makan
durian.. di tanahairku..

Tapi aku memilih utk
mengatakan sedapnyaaa coklat kat sini..


Meh aku ajar buat filling dia.. catit ye!.


Cip coklat
olive oil
perisa peppermint 

double boil.. sampai cair
tuang dlm jug bermuncung
masuk peti ais 14 min

tuang filling tu dlm coklat yg 
dah kita 
bentukkan sebelumnya.
(bentuk bulat berlubang tgh)



tuang pelan2 3 quater ye..
jgn penuh Sgt..
then sejukkan.. jd beku.

Pastu bungkuslah.ala2 Ferraro Roche.



Dahhhhh.... babaiii...
Salam maulidur rasul buat semua.



p/s :    Hidup adalah pilihan...
Kau boleh pilih... Syurga atau Neraka.
Nak Syurga kena solat dan sabar.

7 comments:

  1. Semoga kita semua dapat buat pilihan yang terbaik semasa diuji.. semoga hati kita sentiasa memgingati Allah.. tabahkan hati dan pasti boleh berjaya harungi semua dugaan kat sana tu ya Sam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Aisy... di atas kata2 semangat. Moga kita semua berjaya di dunia dan akhirat. Aamiin.

      Delete
  2. Sedap coklat tu....pandainyer buat sendiri...puas makan...

    Salam Maulidur Rasul dari BUNDA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang je buatnya Bunda.. bhn pun senang nk dpt kat sini.

      Salam malidur rasul juga buat Bunda.

      Delete
  3. Setuju dengan sis. Hidup ini memang pilihan.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...