Tuesday, December 22, 2015

Tip Menjaga Orang Tua


Syukur alhamdulillah... dlm usia2 spt aku.. masih ada "Syurga" yg dapat kucapai dgn jari ~  (emak).

*Doa ibu terhadap anaknya sgt mujarab*


T.kasih pada kedua2 Kakak iparku yg menjaganya untukku.  (abg2 tak yah sebut sbb bukan dorang yg masakkan pun.... kah kah kah).

Kakak ipar aku, (Ustazah F wife Abg B dan Kak Ida wife Abg MS) ada cara tersendiri dlm penjagaan org tua..

"Emak nak merumput.. biarkan..
jgn dihalang. Yg penting dia happy". Ujar Kak F.

Emak aku hobi dia dari dulu mmg merumput.  Sehari tak merumput akan resah gelisah.. ibarat hidup tanpa internet. 

Begitu juga Kak Ida..  Agaknya tah berapa kali tah Mak alih2 pinggan.. kejap atas.. kejap bawah....  hahaha.  Kak Ida biarkan.  Yg penting Mak happy.


Begitulah ye puan2... tip penjagaan ibu Mertua.   Sekian info utk kali ini.  Sapa2 nak kongsi tip dipersilakan..



10 comments:

  1. Mak mertua sy suka jaga anak saya...caner tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acaner tu ek?. Kira hobi jugak ke tu?. Haha..

      Delete
  2. Alhamdulillah kalian bertuah sebab masih punyai mak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Kak Umi..
      Kpd yg telah kehilangan IBU.. moga Syurga menemukan kembali ibu dan anak. Aamiin.

      Delete
  3. bagi saya..apa2 pon kene ikhlaskan hati.. baru yang menerima pon ikhlas..eerr.. maksud nya..kalau kite tak ikhlas melayan mertua.. mertua pon boleh rasa..[macam tu sebalik nya] -tu yang mak saya bagitau selalu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga ye.. Aty.. nasihat arwah Mak Aty tu.
      Bila aura2 negatif kita pancarkan.. dpt la negatif.

      Delete
  4. Knor dh lmaa tak beremak dan berayah
    Mak mertua duk dgn kak ipar..jarang benar jumpa mertua..dlm solat sentiasa mendoakn kesejahteraannya..setiap hari,setiap lima waktu,setiap lps mengaji..sedekah al Fatihah.
    Dan baca al Fatihah utk diri sendiri sbb sentoasa dlm keadaan yg lemah dn berdosa.

    ReplyDelete
  5. terima kasih kak ingtkan benda mcm ni..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...