Tuesday, December 15, 2015

Kaki Akan Terus Melangkah..

Di saat inginnya kaki berhenti melangkah..
Ingatlah....
Allah tak pernah berhenti melihat usaha dan
mendengar doa-doa kita..
Tunggu hasil terbaik dari-Nya.
Jangan pernah mengalah...




"M dalam kenangan...."
(M tu nama bestie aku kat kelas,  seorang wanita Burma).


Tajuk dah macam orang tu dah meninggal pulak ye?.    Kenangan2 bagai!!.

Rasa nak nangis bila semalam M message yang dia tak akan
lagi datang kelas.     Sedihnyaaaaa....   dah la semalam
jantung aku ni dug dag mengenang esok paginya adalah hari pertama praktikal.
Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga..


Aku tak tau la...
kenapa aku ada chemistry dgn dia...
mungkin sebab sama2 cekudud kot..
sama2 ada anak...
sama2 kongsi suka dan duka...
sama2 merantau..
dan kawan2 lelaki kat kelas selalu menggelarkan dia sbg "spy Sam"..
tak jadik nak ngumpat aku kalau dia ada... haha..


M ni sedari mula lagi memang dah  merengek2 nak berhenti..
sejak awal2 semester lagi...
tapi aku bagi jugak dia semangat...
Semangatnya memang kuat...  dia rajin datang ke kelas..
walau agak ketinggalan dalam bab2 komputer ni..
dan selalu rely on me.. dan mesti nak duduk sebelah aku
ala2 kononnya aku ni boleh la jadi pakar rujuk..
padahal... non ado pun!.   kah kah kah..


Tapi segalanya kini tinggal kenangan..
Tiada lagi yg menemani aku meredah restoran demi restoran
semata2 mencari kehalalan..
Angkara dah dapat keja, M enggan meneruskan pengajian...
sob sob sob sobss.....
(agaknya macam ni la perasaan best fren aku kat TIJB dulu bila
aku tinggalkan sekolah  tu 20an taun yg lampau...kekeke... perasantan pulak ye...).






p/s.    Walau apa pun terjadi... kakiku akan terus melangkah...bahkan akan berlari..

















6 comments:

  1. MM... jangan down...teruskan perjuanganmu....semoga segalanya dipermudahkan..aminn

    ReplyDelete
  2. sedihnya entri ni...memang terasa kan bila teman baik tetiba pergi

    moga m selesa dengan kerja baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin..
      dan semoga Allah hadiahkan M hidayah.. Yg menariknya Yan...M ni rajin baca sirah Nabi walau dia bukan Islam.

      Delete
  3. Alahai knapa pulak tu...tak ada kwnlah awak ye..nak jaln2 cari makan yg halalan toyiban..takpe nti ada yg lagi baik dri dia...knn.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...