Sunday, March 6, 2016

7 March ~ Labour Day

Esok labour day!
Budak2 tak sekolah..
Mak budak pun tak sekolah..
yey yey!!




Misi mengembirakan anak2.. (dah settle maghrib tadi)..
ais krim buah... resepi sama dgn aiskrim sumi aritu.. cuma ganti dgn buah je.  Kali ni ai tak didihkan susu utk menghasilkan ais krim yg lebih sedap.... but make sure guna air yg dah dimasak.



Oh ya ... ini kisah Sabtu hari tu masa pegi Karnival di Thornlie.


Sampai sana... Mak Aiii... terkejut ai... hampir semua booth dimonopoli oleh kawan2 ai!!!.  60%!!.

Betul kata Ain, bila berhadapan situasi tu... kita kena berlaku adil.  Walau bawak duit ciput, haruslah membeli sekurang2nya sebijik kuih dari tiap mereka.

Tapi.. kalau mereka jual tudung atau baju... cemana pulak tu?.  Kalau korang cemana?. Dah la booth tu dekat2 je antara 1 sama lain.






Akhirnya aku beli shawl2 mereka... Sib baik rega mampu milik..

Ini antaranya yg kubeli..(pix bawah) cantik kan kaler ni?.  8 dollar je dia jual.  (Rega member kot).



Aku saja nak tepek pix yg ada jerawat bawah dagu ni..  (Makan rojak buah punya pasal).


p/s :   Labour Day tu kat Aussie je K!. Jgn korang kat Msia pun tak keja plak esok. Walau follower ai ni antaranya dah memfollow bertahun.. kdg dorang confuse..mana Makcik ni duduk.

4 comments:

  1. hahaha tu la, ingat da nak cuti besok walaupun tau dah mokcik dok mane hiksss...alasan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi... Mokcik cuti Ann.. jgn jelez Kay!. ;)

      Delete
  2. Tunjuk la yg dh siap mengeras mesti cantik rupa parasnya tu...mcm tudng ijo kat bawah cantik bkn main lagi..,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshaallah.. nt saya snap ye K.Nor.. henpon tgh SD full.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...