Wednesday, April 20, 2016

Karangan : Aku Sesisir Pisang

Macam tak percaya plak.. "hantu goreng pisang" 🍌🍌macam ai bleh tak kenal pisang. Harus kutepek kat sini supaya jadi rujukan kemudian hari.

Tu ari ujan renyai2... ⚡πŸ’§πŸŒŠπŸŒ³bersemangat ler ai menggoreng dgn harapan suasana hujan di atas bumbung menambahkan lagi effek lapar di sanubari.  Apatah lagi senja pula melabuhkan tirainya.πŸŒƒπŸŒƒ

Dlm kuali ku lihat ia mula mengerekot tiba2. Kehensemannya mula pudar ibarat sang jelita bersusuk emas di dahi terlanggar pantang gayanya.  Kegebuannya tak terserlah lagi..  malah bertukar menjadi hodoh pula.😱😡😒😨  Melekat pula di kuali.

Anak2 pula tak berapa menghiraukan. Sekadar mencuit sejemput dua sekadar menjaga hati mamanya.


"Gerangan apa kau tak sedap bila kugoreng arini wahai pisang?". Fikirku dlm hati.πŸ™


Malam pun kian larut.. di celah dapur kedengaran suara IRP..

"Entah apa Mama kau ni Qistina... kata nak goreng pisang.. tapi terbiar juga kat sini".

?

?

?

Pling!!


Ha'ah... pisang lilin yg kubeli untuk digoreng itu masih dlm bungkusannya.  Jadi pisang siapakah yg ku goreng tadi?.πŸ™†πŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™ŠπŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’.???.

πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ’€
Mula dahh..   Jangan nak bermisteri sangat Sam. Ini bukan episod misteri nusantara ok!.

Tak de yg  peliknya pun.  Kalau dah dlm rumah... maksudnya IRP yg beli ler tu untuk dimakan terus (maksudnya.. jenis pisang yg sedia dimkn tanpa perlu digoreng). Pisang2 jenis ni cuma sesuai makan mentah je.  Digoreng jadi lembik..takde umph.... unless kalau korang bungkus dgn kulit popia dan ditaburi cinnamon atau sira gula dan dimkn dgn ais krim.πŸ‘πŸ‘

Kat sini menu2 sebegitu dijual dgn harga serendah 7 dollar seketul.πŸ˜“


Sekian.

4 comments:

  1. Mahal juga di sana harganya. Kalah harga kita di sini.

    ReplyDelete
  2. wah 7 dollar. skrg kat sini pun mahal juga, rm4.50 sekilo. takde benda murah cam dulu dah

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...