Sunday, May 15, 2016

Buah Pisang Kaki

Rindu durian... tapi Allah gantikan yang lain.  Buat kesemek a.k.a pisang kaki.  Itulah yg tgh musim kat sini.  Member ajak gi dusun minggu ni.  Maybe nak join. Takpe la.. tak dpt durian pun...pasti ada hikmahnya.. mana tau kot2 makan buah ni wajahku bertukar sweet 17.  Muehehe..


Masa kat Malaysia.. selalu beli yg dah kering je.. (pix bawah).  Tu pun aku bukan makan.  MIL je suka.


Pix ..google



Tak pernah makan yg masih masak ranum mcm ni sebelum ni..



Aku bayangkan.. tentu rasa dia mcm tomato. Tu yg tak exited nak makan.



Mlm tadi member pelawa kenduri rumahnya dan dihidangkan benda ni.  Oh not bad!!!.  I loikeee!!.  Kalau bubuh asam boi dan cili padi pasti tak kalah dgn mangga.





10 comments:

  1. Sedapnya Pisang Kaki..
    Akak suka tau Sam..
    Selalu beli bila dah musim ni..
    Biasalah di Malaysia ni 6 biji dah RM10..
    Sementara ada disana , Sam makan lah puas-puas..
    Akak tak pernah jumpa yg kering tu Sam..

    ReplyDelete
  2. Sedap pisang kaki tu. Kalau macam tu dekat RM7 juga sebijik kan akak.

    ReplyDelete
  3. tak pernah rasa. sian saya! Huhuhu, ni yang buat nak carik pisang kaki ni..=D

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum MM
    Knor pun dok memgidam doyan tau...doyan siam adalah...bkn musim lagi ni agaknya..baru2 ni aje nmpk...rasanya bln posa ni byk kut....kecurlah dgn buah tukan....pisang kaki pun tak kurang sedap...tapi sdp lgi raja buah..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Kak Nor..
      Ha'ah.. lagi2 yg kuning dan bentuk dia mcm "kucing tido" tu kann... mmg sungguh menggoda selera si buah durian.

      Delete
  5. pernah makan dah lama, tapi tak ingat pula rasanya macam mana..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm buah ciku sikit kan?. Tp keras. Buah ciku sedap sikit.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...