Tuesday, May 17, 2016

Menggedix Di Dusun Epal

Pagi yang cerah... secerah hatiku!!!
Assalamualaikum teman2 mayaku...




Tepek sini sat.. aku nak tiru lauk tu

Pix atas...  masakan yg lazat dari Chef2 handalan masa join "rombongan" tu ari.  Mabless... tapi segan nak menambah sgt.  Majoriti ahli rombongan ni memang Chef2 terkemuka serata Aussie ni.


Itu ari kan aku cakap.. ada member ajak join gi dusun kesemek kan?.  So.. berpagi2an la kami ke sana seramai berbelas buah keluarga merentas perbukitan.










 Ni pokok avocado


Ada yg tanya.. bleh petik tak?
Tak dibenarkan pun uollz!.
Sekadar tempat untuk menggedix je ni.



Kalau kat luar... sebijik kesemek tu 2 dollar.. tapi kalau kat dusun .. murah sikit. 70 sen sebijik.


Lemon





Daun2 berguguran...





14 comments:

  1. Alaaaaaaaaaaa..
    Nape tak boleh petik..
    Kalau dapat petik kan best Sam..

    Akak yg teruja kalau dapat petik pisang kaki tu..
    Kat sana tak ada tempat utk petik ke Sam..
    Hanya untuk menggedixxxxxx jer boleh huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah... hanya utk menggedix je ni. Hahaha.. Nak makan kena beli yg dlm kotak tu Kak Yati.

      Delete
  2. BESTNYA DAPAT KE DUSUN TU, MESTI SUASANANYA TENANG KAN..OH TAK DIBENARKAN MEMETIK YE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tenang... tapi penat sikit panjat bukit Mama AA.

      Delete
  3. Geramnya tengok yg bergayutan tu Sam:)
    Mungkin kalau dibenarkan petik habis togellah pokok kalau yg pergi aje dah berombongan punya ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga tu Kak Zakie.. karang toggel plak pokok2 tu..

      Delete
  4. Wow turun ke ladang ye....klu dpt petik alangkah indahnya...yg petik2 tu org malaysia ke..katanya ramai org kita gi sana kerja kat farm...ada yg guna visa melancong tapi melencong...kira over stay dh mcm pendatang haram ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jumpa plak warga Msia kat ladang ni Kak Nor.

      Delete
  5. hahahaha... waaaahh seronok nya kak dpt ke dusun dia. Geram tgk buah gayut gayut ni! Hihi Takpe la kak mirror dapat meng gedik dlm dusun pn blh la.. =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah Aina.. alhamdulillah ler ada member ajak pegi, berbaloi dpt menggedix kat celahan pokok.

      Delete
  6. Ada gambar daun berguguran tu yang tak boleh tahan.. sentimental gitu he he. Tak boleh makan, boleh tayang2 pun ok la kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sentimental kannnn.... Che Mid. Bak lirik lagu Ogy Ahmad Daun....
      Hahaha...

      Delete
  7. Seronok kalau dapat petik. Boleh makan terus rasa yang dari pokok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab petik2 ni saya tak teruja sgt.. sbb kecik2 dulu dah biasa memetik kopi... haha.. saya cuma suka pemandangan dia je.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...