Tuesday, May 24, 2016

Depan Mata

"Mama sayang Ain...". Sapaku waktu mengintai dia yg sedang asik membelek lappy di biliknya.


Krik... krikk....  terpingga2 si anak.

Kutinggalkan dia dalam teka teki.  Dia banyak berdiam sekarang ni, busy dengan assignment demi assignment.




Sebenarnya bila nampak pix2 ni di insta Ain pagi tadi.. Mama bermonolog :-

" Ya Allah... terima kasih atas kurniaan-Mu hari ini. Dua tahun dulu insta itu ku jenguk di saat dia berjauhan denganku.  Sedihnya tak tertanggung, mana taknya 9 bulan ku kandung....   Alhamdulillah. Semua tu tinggal kenangan".

Maka...  nikmat apa lagi yg harus kau dustakan Sam?.  Sekadar rindu durian tanahair (itu sekadar perumpaannya je, byk lagi utk dirindu).. kau sepatutnya masih perlu bersabar, yg penting... anak2 membesar di depan mata.  Mereka lebih perlukan perhatianmu dari yg lain2.


"Ma... saya beli aiskrim. Berbuka nanti, Mama makanlah... ".  

Sapaan Shashal mengejutkanku dari lamunan.

Mereka adalah kebahagiaanku.  Meski Mama blom sempat nak bubuh pix anak2 dlm dompet mcm Abah dorang buat,  tapi Mama saaaayang anak2 Mama. Muahhh...

Moga anak2 Mama berjaya di dunia dan akhirat.  Aamiin..


4 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...