Wednesday, May 25, 2016

Jgn Dilayan Kemalasan

Assalamualaikum...

 Aku tak boleh ikut sangat telunjuk bilik aku yang "berpuaka" tu.   Memang la suhu tgh sejuk giler, ditambah kesihatan yg tak memuaskan (sakit kepala, sakit perut), pastu tgh cuti semester plak..... waduhh satu kombinasi lengkap untuk menikmati tidur yg lena ... tapi... aku tersedar dari lamunan...

"Anak2 nak makan apa nanti?".  Bisikku sendirian.... menyedarkan dari untaian angan.





Udang sambal

Kerabu rocket salad...
Sebab takde stok udang kering dlm simpanan..  ai tak bubuh.. hantam sajalah labu!!
Janji ada kerisik dan belacan..
Mables... terubat rinduku kerabu ulam raja.




Menu paling benci untuk dimasak ialah masak lemak... walaupun simple tapi nak mengacau sepanjang masa.  Leka sikit tros pecah santan.
Napa gelak2?. Uollz ada tip ke masak lemak tak yah kacau?.  My fren told me... bubuh je senduk dlm tu supaya tak membuak..
Nt santan tak pecah. Yo ko? 




Ni pulak ayam kari pemberian jiran. TQ my neighbour.  (Actually beliau bagi instant curry Brahim dlm kotak tu ler... and breakfast tadi ai panaskan utk bebudak bwk gi skolah).


Dinner dah settle..
Mikir plak esok nak sarapan apa.. haha..
Oh donia.... doniaa...
Selagi bernama dunia.

2 comments:

  1. Selagi duduk kat dunio ni ..
    Kono lah masak ye sam..

    Kalau akak masak lemak putih ni..
    Letak santan cair dulu..
    Jadi boleh lah ditinggalkan2..
    Bila sayur dah hampir masak, baru akak masuk kan santan pekat...
    Kacau didih sekejap.. tutup api..
    tak lah pocah santan tu sam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo alkisah. Baru teringat, Mak saya pun buat mcm tu. Tq Kak Yati.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...