Tuesday, May 2, 2017

Baju Raya Anak Lelaki 2017

Hensem kan baju ni?.
Harap2 muat untuk Shashal.
Baru bertanya2 khabar dengan kawan
yg jual kat sini.


Taun ni baju2 raya anak, made in Aussie
je la nampaknya.  Tersilap perancangan... sebab masa balik Malaysia aritu, dorang tak gi shopping2 raya kat sana.




Tak kisah la tu..
Masalah kecil jangan diperbesar2kan..
Tak de baju melayu... tak semestinya tak
boleh beraya kan?.  Yg pentingnya, disunatkan berbaju baru sebagai tanda
kemenangan setelah sebulan berpuasa..
tak kira apa pesen pun asal menutup aurat.

Btw...  bestnya bulan posa!!.
Tak kira la di mana2 pun...
Sebab ianya adalah hadiah dari Allah.
Harap2 pjg la umur kita untuk merasai lagi bulan pengampunan itu.
Bazar2 ramadhan kat sini..
Tidak la segempak kat Malaysia..
Ada nun di perkarangan mesjid Ibrahim,
Southern River.. (berdasarkan pengalaman taun2 lepas).
Tapi... kau jangan nak sedih sangat Sam..
Telah termaktub di loh mahfoz..
Setakat itu je peluang untuk kau
merasainya (gi bazaar2 pjg mcm kat Uda & Tapak Pesta BP tu).
Allah nak suruh diet tu sebenarnya...








4 comments:

  1. cantik bajunya tu..

    moga sempat kita melalui ramadha kali ini inshaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik kan Mama AA baju tu?.
      Klu cantik.. nampaknya saya kena book cepat2 ni sebelum dikebas org. Hihi.

      Delete
  2. saya pon dah terasa bahang keresonokan berpuasa tu.. :)

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...