Monday, July 17, 2017

Oh Dunia!. Betapa LUASnya hidup berTuhan.

Assalamualaikum..
Hai Hampa!!!.

Copy jap ayat2 si suami Ina Naim ni..

"Rabi'atul 'adawiwiyyah itu hidupnya bahagia walaupun tidak bernikah.

Adam dan Hawa bahagia walau pernah lama terpisah.

Rasulullah
bahagia walau isterinya ramai.

Nabi Zakariyya bahagia walau pernah sekian lama hidup tanpa anak.

Aisyah bahagia walau tidak milikki zuriat.

Nabi Isa bahagia walaupun tidak punya ayah.

Nabi Nuh bahagia walaupun isterinya derhaka.

Nabi Sulaiman juga bahagia hidup dalam istana kemewahan.

Nabi Ayyub bahagia hidup dalam kesakitan.

Nabi Ibrahim bahagia walaupun pernah dibakar.

Dan ramai para sahabat yang bahagia walaupun hidup mereka sederhana dan kekurangan.

Mereka semua bahagia kerana Allah sentiasa ada di dalam hati hati mereka.

Memiliki Allah bermaksud kita memiliki segala galanya."





..  dan alhamdulillah aku juga bahagia dengan caraku sendiri..  Moga panjang umurlah hendaknya pokok2 ni.



..  jeans jumbai2...
Ni 1 alternatif kalau malas nak hantar oter..
untuk jeans2 yg TERlabuh menyeret tanah.
Potong2 dan jumbai2kan..









13 comments:

  1. bahagia apabila kita redha dengan apa yang Allah bagi kan.

    jumbai2 tu memang trend kot sekarang ni, tudung pun ada berjumbai, baju pun ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama AA - ha'ah kan?. Saya pun minat dgn trend baju kurung jumbai2 kat Msia tu. Kat sini takde jual.

      Delete
  2. Beza betul hidup bertuhan dengan hidup tak mengenal Allah

    Betapa indah nikmat islam

    ReplyDelete
  3. Kita ni lahir lahir dah dapat islam

    Dah tahu Allah swt tuhan kita

    betapa besar nikmat ni Allah bagi

    ReplyDelete
  4. Deep.

    Kita yang lebih tak sempurna ni, macam2 pula yang tak bersyukurnya kan? Nauzubillah.

    "Memiliki Allah bermakna kits memiliki segalanya" I like ayat ni. 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah... Allah mampu mengubah apa jua pun tanpa mustahil.

      Delete
  5. yang penting kite jangan lupe Allah saat susah dan senang..

    btw, kreatif ea buat jeans macam tu.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ein - terpaksa mengkreatifkan diri. πŸ˜ƒ.

      Delete
  6. Potong jumbai jumbai tu comel la =)

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...