Monday, October 9, 2017

Dilamar Orang

Suatu pagi...

Puan A  :   Sahabat kita telah dilamar org, apa pendapatmu tentang lelaki itu?.

Puan B   :   Lelaki itu...  dia sahabat yg baik,  perlakuannya di group juga baik.  Bicaranya tidak mengecilkan hati org lain.

Puan C   :   Dia lelaki yg baik,  bertanggungjawab.  Sejujurnya aku suka jika dia berjodoh dgn sahabat kita.

Puan  A  :   Ya.  Secara peribadi.. aku tengok dia seorang ayah yg baik.  Sbg sahabat juga... dia sahabat yg baik.

Untuk nota :   Puan A, Puan B dan Puan C jarang2 pun jumpa "lelaki itu" sebenarnya,  melainkan status2 di FB dan group wassap.  So... Kesimpulannya... begitulah peri pentingnya menjaga tingkah laku di media sosial,  kerana segalanya akan dinilai orang. (Peringatan untuk diri sendiri).












3 comments:

  1. Benar MM..
    Bukan manusia sahaja menilai..
    Allah jua Maha Melihat dan Maha Mengetahui..
    Baikan akhlak kerana Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ha'ah... lupa pulak saya utk menyebut tentang itu CH. T.kasih. Gara2 eksited sgt.. dgr berita 2 sahabat lama ada ura2 nak kawin.

      Delete
  2. Assalamualaikum wrmbth sis Mis mirror

    Salam jumaat

    semoga kita semua di berkati

    Baru kat dunia pun orang dah menilai kan

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...