Sunday, October 15, 2017

Pengajaran Dari Kehamilan Dato' Siti Nurhaliza

Assalamualaikum..




Ai ni kalau pepagi masuk kelas dgn spek itam (spek yg ai crita aritu).  Lecturer ai perli2..

"Hey Siti Nurhaliza!.  How are you?. Good?.".

Terkenal Tok T ni seantero dunia. Alhamdulillah beliau dah hamil 4 bulan. Tahniah Tok T... 11 tahun menunggu tu. Hampir seusia Shashal bawah sikit.

Kesabaran beliau harus dicontohi oleh semua .. termasuklah ai ni.... (eh ai dah ada 3 orang anak kandung though.  Apa yg ai maksudkan ialah kesabaran menunggu doa2 kita dimakbulkan... tak kiralah apa2 doa pun).  Nikmatnya pasti berganda2 bila yg dihajatkan tercapai hasil dari pohon2 kesabaran yg telah lama disemai.

Spt org lain.. ai pun ada hajat2 yg belum tertunai dan ai yakin suatu saat dan ketika masanya akan tiba.   Btw... baru2 ni Allah ada kabulkan suatu perkara lain yg pernah membuat ai tak lena tidur memikirkan tentangnya.  Setelah ai redho dan pasrah... tetiba baru2 ni Allah wujudkan jalan.  Masyaallah!.  Bersyukur yg amat.

Yang penting..
Ibarat bahasa jawanya ialah..
"Don't speak to the cow..
speak to the butcher..."
Bila berharap pada sesuatu..
Jgn meminta pada manusia..
Minta pada Allah Aza wajalla..

Jika seseorang berkata bahawa Allah
tidak mendengar doanya.. ibarat telah
menghina Allah dan tidak beradap dengan-Nya ... kerana Allah Maha Mendengar.
Tak kiralah seberat apa pun masalah itu..
Solutionnya pasti ada..
Keajaiban itu wujud.

Allah is Al Fattah..
He can create a door for you even the door never exist!.  Dari yg semustahil2 pun... kalau dah Dia kata "Kun"... maka jadilah.  Allah pencipta langit dan bumi dan bila Dia berkehendak sesuatu, maka Dia hanya mengatakan kepadanya "jadilah".. lalu jadilah ia.



Pesal entri tentang Tok T.. tapi gambar pokok pisang atas tu??.   Rindu pokok pisang!!.  πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜….

To all ladies out there yg belum dpt baby.. jgn sedih2.. keajaiban pasti ada.  Sedangkan orang menopos pun boleh kembali period zmn skg ni.  Amazing right??.






Untuk menghilangkan masalah kulit.. panau dsbnya.  Roger2 : +61470105263

12 comments:

  1. Allah akan berikan pada masa yang tepat kerana Dia lebih tahu bila masanya benda itu perlu buat kitakan yang penting jangan putus2 berdoa dan meminta dari Allah kan. terharu dan sedih dengan berita kehamilan dato' ct tu

    ReplyDelete
  2. Mana datang pepatah dont speak to the cow but to the butcher tu sis?

    Haha

    Maznee cari tak jumpa pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mazni - Lecturer Kak Mirror yg suka cakap gitu.
      Beliau kata Australian style speaking. Haha.. memang takde dlm kamus mahupun google.

      Delete
  3. Mis mirro nak tanya boleh?

    Boleh tak kalau kita exchange bloglist.

    Kalau boleh terima kasih banyak banyak

    Kalau tak boleh pun tak mengapa. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh je... asalkan bukan jual produk yg sama dgn Kak Mirror.. hahahaha.

      Delete
    2. Wah terima kasih ya. Tak sama lah. Maznee letak dah link blog miss mirror sebelah kanan atas blog Maznee
      .
      Terima kasih atas kesudian

      Delete
  4. menapos boleh period balik? macam lain je bunyi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nabila Syifa - Ha'ah... terbaca tu ari testimoni2 dari usahawan tersohor.

      Delete
  5. Laaaaaa .. rindu pokok pisang?

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...