Thursday, November 16, 2017

Telatah2 Chef Melindungi Resepi Rahsia

Assalamualaikum..

Excited mendengar member bercerita pengalamannya bekerja di dapur2 ternama pengeluar makanan popular.. di mana Chef2 terpaksa merahsiakan resepi.  Pelbagai telatah lucu dilakukan demi melindungi kepentingan syarikat kerana telah termaktub dlm perjanjian.




Ada yg main campak2 bahan guna tangan supaya tak dpt dikesan sukatan jitu oleh staff lain, ada yang terpaksa mengunci pintu masa proses2 memasak sedang berlangsung dan ada yg konon2 menyuruh mengambilkan sesuatu.. and by the time dorang muncul semula, kerja2 mengadun dan menguli telah pun selesai dilakukan.  Haha.. pandai dorang buat magic... pendek kata, memang takde can ler kawan ai tu nak skodeng resepi.

p/s :  pix tak berkaitan... tp sedaplah sambal tu.. ai nak tanya resepi dgn Chef Google..








6 comments:

  1. Sambal apa tu Sam?
    Lagi satu, kelazatan tu melalui air tangan seseorang walaupun resepi sama, betul ke Sam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada pendapat saya, teknik memasak adalah faktor penentu kesedapan. Tp kalau pastri2, jantina tangan mmg ada memainkan peranan.. sbb suhu tgn lelaki & perempuan berbeza.. tp itu pun time uli je.. bila dah bakar, asalkan teknik dan proses dia betul.. sama je rasa dia. Just my personal opinion.

      Delete
  2. Entah lah.. sambal apa dlm pix tu. Chinese style.

    ReplyDelete
  3. Mcm tu sekali ek.ish dasyat betulla

    ReplyDelete
  4. terpaksa follow kalau dh itu yg company suruh jaga

    Ketahui apa kelebihan vitamin kanak-kanak Shaklee berbanding vitamin kanak-kanak lain di pasaran

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.