Saturday, July 21, 2018

Tip to move on by 1 selfie

Hari ini kita sambung tip-tip untuk move on bagi mereka yang sedang putus cinta.

Pakar2 telah mengatakan... punca seseorang itu amat payah untuk move on kerana kurangnya kasih sayang dari insan2 sekelilingnya.   Mungkin sudah ada orang baru... tapi tidak memperdulikan, tidak seperti yg diharapkan.  Ada keluarga tetapi kurang mengambil berat.


Justru...   penasaran seharian lantas terbayang2 masa lalu kerana fitrahnya manusia memang perlukan kasih sayang.


Nggak usah begitu Dong.   Lets gone be by gone.   Skg... Kak Mirror beri kamu 1 tip..



1).  Mula2...   ambil henponmu.

2).  Snap 1 selfie.  (Jgn upload di mana2 soc med).




Gambar hanyalah contoh :  tiada kait mengait dgn entri.



3).  Cantik tak photomu itu???.

Nggak hensem??.    Ya sungguh kasihan sekali. 


4).  Terus menatap photomu itu sambil bermonolog..  (baca setiap bait dengan kesungguhan... sampai keluar air mata).


"Wahai diri....
Maafkan aku..
Aku tahu kau telah lelah..

Kau telah banyak menangis..
Sedangkan kau layak untuk bahagia..

Aku telah memberikan hatimu pada
insan yang salah..
Aku biarkan kau
memperjuangkan sesuatu yg sia2..
Aku biarkan hatimu terus dirobek..
terus dihina...

Aku biarkan malammu tidak lagi indah..
Sendu menemanimu saban waktu..
Aku telah buat kau menderita
Mensia2kan waktumu..
Merendahkan egomu..
Aku biarkan semuanya..


Maafkan aku wahai diri..
Aku tahu kau telah lelah..
Aku mensia2kan masa mudamu..
Wajahmu yang dahulu ayu.
Kini pucat, layu... tak berseri..
Maafkan aku...

(Terus pandang selfie itu ye)..

Wahai diri...
Sekarang...  aku berjanji..
untuk tidak mensia2kan dirimu..
Aku akan menyayangimu.. dan
Tak akan biarkan kau menangis lagi.
Ya... aku berjanji..
Aku berjanji..


5).  Ok hentikan tangisan... nekad untuk move on!.






Betul tak Joco??.





Baca doa move on ni...




Suatu masa semuanya akan expired, tak kira lah sedalam mana pun cinta anda padanya.  Kerana apa?.   Kerana tabiat watak akan membenci sesiapa pun yang melukai hatinya.







By the way... ex or mantan bukan untuk dijadikan musuh.  Itu tidak professional.  Ex adalah masa lalu yang harus kita jadikan sebagai sempadan dan pengajaran.

p/s  :  Cinta hakiki adalah dari Illahi..
Indahnya hidup ini.. bila Allah yang mengatur.

6 comments:

  1. tapi pakar psikologi kata selfie tu tanda sakit mental

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sah sakit mental kalau dah setiap minit selfie.

      Delete
  2. Hahahaah kan... ada gak pekdahnya selfie tu

    ReplyDelete
  3. alaaa sedih baca lines tu huuurm T.T kekuatan kena dibina dan nak bina tu tahu bukan mudah tapi kenala cuba. insyallah boleh =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh kalau sedih baca lines tu simptom2 nak berhasil la tu. Berhasil utk move on. Inshaallah. Kak Mirror doakan.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.