Thursday, March 26, 2020

Berbelog Untuk Ikat Tangan Dari Asik Masak. Boleh ke?.

Assalamualaikum...

Pin pin pin!!.




Saja berbelog untuk menghindarkan diri dari asyik nak masak!.  Masalah juga ni tetiba diserang roh2 rajin!.  Rajin yg tak kena masa!!.   Covid 19 bermaharajalela di luar sana.. seeloknya kena kurangkan kerajinan itu.  Berjimat2 lah sikit untuk masa hadapan.   Hihi..

" Kalau Mama masak Roti Puri korang nak makan tak?".   Tanyaku pada anak2..

Sorang je menyahut... Lain2 senyap.
So... muktamad!.   Tak yah buat.
Begitu je lah caranya sekarang.  Nak masak hok pelik2 kena buat undian dulu untuk mengelakkan pembaziran. Yg penting asalkan mereka dah kenyang.



Ramai mengecam kewujudan Dalgona Coffee di saat kemelut wabak ini.
Dianggap "hadirnya tak kena masa"  tapi bagi ai sebaliknya pula.. tersembunyi rahmat-Nya atas perkongsian itu... kerana sejak itu kami dah tak perlu bertandang ke kedai makanan segera itu lagi untuk menikmatinya... dah ada alternative lain di rumah.

Kita juga sebenarnya kena faham dan mengIKHTIRAF emosi kawan2 yg lain.. yg mana hobi mereka memasak.   Usah membuat ayat2 yg GANAS dlm menegur. Dlm situasi sekarang.. org mudah bertukar sensitif.  Teguran yg tak berhemah mungkin hanya akan menganggu emosi mereka menghadapi saat2 getir spt ini.  Bila emosi dah celaru.. kang tak pasal2 baik2 hobi   mereka MEMASAK, terperuk kat umah tukar hobi keluar rumah plak... lantas menggugat arahan MCO (PKP) Covid 19.


No comments:

Post a Comment

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.