Friday, June 5, 2020

Mesin Kitar Semula Untuk Menjana Income

Assalamualaikum uollz..

Better late than never!
Di sini bakal diwujudkan Reverse Vending Machine tak lama lagi.

Rancangan itu disambut baik penduduk setempat.  Dianggap sebagai peluang baik untuk para gelandangan mencari sesuap nasi seterusnya menjadikan suasana bandar akan lebih bersih.   Punggut tin2 dan plastik2 terpakai tepi2 jalan,  masuk dlm mesin.. plingggg!!.  Keluar duit.


Bukan saja gelandangan, malah kita sendiri pun mungkin kurang pening lagi dah menunggu tong kitar semula diangkut tiap bulan.


pic credit kepada berita Perth


Di Jerman memang dah lama ada (tak pasti di Msia.. tanahair tercinta, macam blom nampak lagi).  Tapi tak apa.. biar lambat asalkan selamat.. dan impian serta azam untuk mewujudkan tu sentiasa ada.


Bercerita tentang usaha merangsang ekonomi akibat Covid di Malaysia pula, ada betulnya kata2 kawan ai.. ada baiknya kita "membantu" usahawan2 kecil untuk bernafas semula.. seperti kedai2 runcit, gerai2, Mak Cik2 Kiah jual Lempeng, kerepek2.. dan peniaga2 on line.  Tak mampu beli.. like je cukup lah.



No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.