Saturday, April 1, 2023

Member mengeluh duit untuk raya, kita ajak blogging plak!. 😆.

Bila ada orang meluahkan masalah, harus lah kita dengar and don't judge.    Tapi sekarang masalahnya.. orang tu tengah memikir masalah duit, yang ai pulak suruh dia buat blog.  Hahahaha.  

Eh!.   Kenapa harus ketawa??.  Tiada yang mustahil di muka bumi ini jika kita percayakan Allah.  Kalau tak dapat iklan juta2 pun, sekurang-kurangnya dengan blogging, beliau mampu mengalihkan perhatiannya dari memikirkan masalah tersebut.  

Mana lah tau.. dalam pada tengah2 blogging, dipertemukan circle2 yang membantu memperkembangkan bakatnya, ditemukan dengan cabang-cabang perniagaan atau at least boleh join give away2 raya... dapat juga hadiah raya.   Kata nak happy di hari raya.




Jangan risau memikirkan raya. Don't plan too much, Allah has his own plans for you.    Ai ingat lagi ketika dulu zaman-zaman remaja, tak pernah pun mikir pasal baju raya segala bagai ni.    Happy jugak raya.  Ramai pula tu yang datang merisik di hari raya.    Kah kah kah.   So, in conclusion, some of the most beautiful moments of our life are actually unplanned.  Lagi pun, kita sendiri pun tak tahu raya nanti entah kan masih di dunia lagi atau di alam lain. 



2 comments:

  1. Ai setuju dengan cadangan kak Hjh.. Tak salah cadangkan untuk blogging sebab from my personal experience masa tu ai kekeringan cash (kes over spending) then tanpa disangka-sangka ada individu approach untuk collab. on top of that ketika itu tengah bulan manalah terfikir ada rezeki begitu.. Harga pula lepas sampai hujung bulan.. Don't plan too much, coz life has its own plans for us. Sesungguhnya Allah is the best planner.

    So why not blogging sebagai usaha utk side income or divert masalah kepada penulisan spontan. Ini dikira usaha juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow!. Masyaallah. Thanks atas perkongsian pengalaman LZ. Menarik!.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.