Saturday, April 1, 2023

Ramadhan ke 10

Sebaik saja kita berbuka puasa, kita akan lupa segala keletihan seharian menahan lapar dan dahaga.    Begitu la nanti jika kita berpeluang masuk ke syurga, segala pancaroba dan pahit maung hidup selama di dunia ini pasti akan automatik lebur, hilang dah tak ingin kita ingati lagi.   Kuncinya : SABAR.    Sikit je masa lagi.. rugi kalau kita tak mampu bersabar.


Tapi jangan pula berbuat ibadat untuk meraih syurga.. betulkan niat tu.  Niat untuk mendapat keredhaan Illahi.  Begitu lah pesan Ustazah.   Haiii sejak kena banjir, Ustazah pun dah tak sempat berpesan2 lagi dengan adiknya ni.. busy kemas rumah yg dah bercatkan lumpur.  Terpaksa la ai berpesan2 sendiri.. cakap sendiri jawab sendiri.  



Dermawan-dermawan mengambil peluang ramadhan ini dengan menjamu orang berpuasa.  Jelez pulak lah, mesti pahalanya dah menimbun-nimbun.    Alhamdulillah anda mendapat doa ikhlas dari saya semalam walau pun tak tahu entah siapa yg belanja ni.    Moga berlipat Kali ganda rezeki anda dan saya.   Aamiin YRA.



Walau pun gambar ni diambil sebelum ramadhan, post juga la kat sini untuk memeriahkan blog.  

Teringat kata2 : "Peluang tak selalu datang dua kali dalam hidup".  Mungkin sesuai untuk cerita ini.. sebab  hubby kata bila masuk bulan puasa, orang tu tak berniaga lagi kat situ.   Pulak dah.  Hari tu nak beli malas.   Tapi tak lah juga ralat sangat sebab dah beli pun baju raya.   Cuma.. kalau sekadar untuk buat stock menghadiri jemputan berbuka puasa berbaloi juga dibeli.  


No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.