Friday, September 13, 2024

Beg Fossil hadiah dari langit Perth

Sehari sebelum konvo si kakak, kami ke DFO untuk membeli beg tangan Cik Q. Pelik tak? Si kakak yang konvo, tapi si adik yang beriya nak hadiah. Tapi layankan saja, belikan dia Coach warna hitam. Hubby sempat tawar untuk belikan ai beg juga, tapi ai KIV dulu sebab tak ada yang berkenan di hati. Dalam fikiran, teringat-ingat pada Long Champ yang dulu Cik Q pernah janji nak belikan Mama, tapi sayangnya kat DFO tak jual.

Majlis konvo selesai, tapi rupanya tawaran dari Encik Suami pun berakhir di situ. Maknanya, hari tu je beliau happy sangat dan semangat nak hadiahkan ai beg. Lepas tu? Kena beli sendiri la nampaknya. Tapi ok je, ai pun redho, lantas bersendirian ke bandar dengan harapan nak cari beg idaman. Sampai di sana, berpusing-pusing mencari, tanya salesgirl  rupanya Long Champ dah tak ada dijual lagi.


Teach your heart to accept disappointment”

Tak adalah rasa frust sangat. Perasaan biasa je, mungkin pengalaman mematangkan kita.  Jadi ai pun plan nak balik rumah terus. Tapi tetiba, masa berjalan di kaki lima Hay Street, ternampak orang ramai sedang memutar roda—ala-ala roda impian. Ada yang menang voucher $5, ada yang dapat $2 dari Woolworth.  Itu je yg ai nampak.  Kat belakang ai ada juga yg sedang menjerit kesukaan “I win!”.  Tak tau plak dia dapat apa.


Hati ni pun tergerak nak cuba, so ai pun putarlah roda dan tawakal. Eh! Menang!. Salesgirl pun ikut menjerit sebab mungkin tak sangka kot ai boleh dapat lebih dari yg lain2 sebab isi form pun macam muka orang tak confiden je. Kah kah kah.  Dapat voucher dari Myer rupa2nya. Alhamdulillah, rezeki tak disangka-sangka. Dengan voucher tu, ai tukarkan jadi beg tangan Fossil yang comel ni.





Kadang-kadang, walaupun kita tak dapat apa yang kita rancang, ada rezeki lain yang datang secara tak dijangka. :).  Begitulah.  Allah nak mengajar ai la tu supaya selalu ingat, rezeki datang dari Allah bukannya manusia.


4 comments:

  1. Tak dapat dari incikSuami...
    Dapat dari voucher... Alhamdulillah.. Rezeki, tak perlu nak keluarkan modal.. Hihihi

    ReplyDelete
  2. serius cantik beg tu. rezeki tak pernah salah alamat

    ReplyDelete
  3. Hahahahaha congratssss kak. Baguuus pula yg di dapat yaa 😄😍😍. Itulah rezeki kan. Saya suka warna merahnya.saya nih bukan penyuka brand. Yg penting sesuai dan cantik dengan selera saya. Apapun brand nya. Beda dengan mama saya yg biasanya hanya suka 1 brand saja. 😄. JD kalo bukan brand itu dia tak nak. Sementara saya semua brand pun suka 🤣. Yg penting hrga masuk dengan pocket 🤭

    ReplyDelete
  4. Cantik tu warna merah. Rezeki tak pernah salah alamat 😬

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.