Friday, September 6, 2024

Brunch di Food Birue.

Berlokasi di Water Town, Perth, Food Birue merupakan sebuah kafe yang menyajikan gabungan hidangan barat dan Asia. Kali ni, kunjungan terasa lebih istimewa sebab pertama kali mencuba Laksa Sarawak di sini yang sebelum ni langsung tak perasan kewujudannya. Dan yang paling best, anak dara ai yang belanja. Terima kasih Cik Q! Mama doakan Cik Q jadi billionaire yang solehah. Aamiin. 




Selalu makan fries bersama sos aioli (sos putih) tapi kali ni terlupa. Aioli is a garlicky mayonnaise-based sauce.  Nasib baik boleh tambah.



Harga  seperti yang tertera dalam menu di bawah. Portion dia agak besar untuk si kurus macam ai ni. Maka terpaksa minta kerjasama semua untuk makan sekali tapi tetap juga tak habis dan akhirnya kami tapaw bawa balik.   Mungkin juga sebab terlalu pagi, Abah dia pula dah kenyang makan toast (tiada dalam gambar) dan minum teh herba yang terjual.  Masing2 dah kenyang.



Sekian.  Hanya sebuah pendapat peribadi. 


3 comments:

  1. Isssh sedap nampaknya. Saya makan laksa Serawak pertama kali saat di KL, ada restoran Dapur Serawak. Memang sedaaap kak. Kalo tadinya laksa fav saya laksa baba nyonya Melaka, kali ini tergantikan dengan laksa Serawak 😄😄

    ReplyDelete
  2. waaahh laksa sarawak sedapnyaaa! Ana pun kalau portion byk. mesti kasi round table mintak tlg habiskan hehehe

    ReplyDelete
  3. Semua sedap² .. portion pun nampak banyak tu .

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.