Thursday, February 28, 2019

"Tiada lagi insan yang ingin ku ceritakan kejayaanku.."

"Tiada lagi insan yang ingin aku ceritakan kejayaan aku..".    Ayat Dato Aliff Syukri bila mana arwah ayahnya pegi... TAKZIAH...  membuat aku teringat suami plak..



Sebab hubby pun selalu cakap macam tu pada ibunya.   MIL je yang beliau masih ada untuk bercerita any successful buat masa ni,  kalau MIL dah tak ada, pada siapa lagi ingin bercerita semua itu?.

"Cerita pada Allah..".  Kata MIL aku.


Yup... aku faham semua itu walaupun aku ni isteri.  Tak kecik ati semua tu.  Memang betul..   Kejayaan2 yg kita kecapi bila dicerita pada mak ayah... perasaannya tak sama macam kita cerita dgn  Markonah atau pun Masjoko  atau  Mishka jiran sebelah. 

Senyuman gembira orang tua bila melihat kita berjaya seumpama inspirasi yg memberikan kita "nyawa" untuk mencari kejayaan2 seterusnya.

Aku bukan idola terbaik untuk penceritaan ini kerana ibu aku jauh.. tapi inshaallah beliau selalu dlm doaku.   So.. you guys.. hargailah mereka selagi masih ada.   Tak kira ibu sendiri atau ibu mertua...

Sekian.

4 comments:

  1. itulah...mak sendiri dah takde nak bercerita saya ni, mil je yang ada sekarang nih. cuma perasaan itu lain bila bercerita dengan mak sendiri dan mil hahaha..bukan nak bezakan apa cuma perasaan tu je yang lain tapi kedua2nya baik sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo Mak dah tak de ye Mama?. Siann...
      Saya ni plak terlebih ramah.. sekali sekala kalau MIL dtg, dia je lah tempat bercerita suka duka.. haha..

      Delete
  2. makpak dah lama tiada, mil ada tapi jauh la hai nak berjumpa...tapi saya masih suka bercerita dengan adek beradik sendiri je :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best juga tu Ann.. lagi2 kalau mereka selalu ada waktu untuk mendengar cerita kita dan memberikan kata2 semangat.

      Delete

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.