Monday, November 17, 2008

Bagaimana Untuk Berasa Cantik

TIP UNTUK KELIHATAN CANTIK
Secara peribadi, wanita tercantik pernah saya temui ialah wanita Arab, ketika saya menunaikan ibadah umrah. Waktu berjalan-jalan di luar, mereka sebagaimana kita ketahui  mengenakan furdah tapi bila mereka membuka jilbab mereka ketika ingin berwudhu' bersama-sama jemaah umrah yg lain.. Subhanallah...cantiknyaaaa. Wajahnya mulus, satu dot pun tidak aku temui pada wajahnya. Matanya cannntik sungguh! Rasanya kalau sesiapa beristerikan dia, jimat la sikit duit belanja skin care. Just cuci muka gitu2 je, muka dah semula jadi cantik. Tapi kita sebagai wanita melayu masih layak untuk cantik because "beauty is in the eyes of the beholder". Jangan bimbang, sudah pasti di mata suami, kitalah wanita tercantik sebab kita lah yang sudah bersedia bersama dia di dalam susah dan senangnya.


Bagaimanapun untuk melengkapkan lagi kecantikan itu, Miss Mirror kepilkan di sini beberapa tips untuk berasa cantik :
  1. Look in the mirror. Lihat pada diri anda, lihat pada orang lain...sudah pasti tiada persamaan di antara anda dan orang lain. Itulah uniknya diri anda dan kerana keunikan itulah anda digelar cantik.
  2. Jadilah diri sendiri dan jangan sekali-kali meniru sahsiah orang lain.
  3. Find confidence in yourself.
  4. Pedulikan apa pun orang lain kata tentang rupa diri anda. Usahakan sahaja untuk m'perbaiki diri anda.
  5. Find something that is uniquely beautiful. Once you have found it, watch yourself exercising it using it to your advantage to make you feel good about yourself. Contohnya kalau anda rasa pipi anda yang gebu itulah yg cantik... teruskan menjaganya.  Lupakan kehodohan2 dan kelemahan2 lain.. spt hidung yg pesek dan sbgnya.
  6. Being happy can really help you to feel great.
  7. Sentiasa tersenyum. Orang di sekeliling anda juga pasti akan gembira melihat anda gembira.

No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.