Tuesday, October 13, 2009

DEMAM.... angau....

Hari ni sebenarnya MM demam... nak siap-siap ni gi clinic. Snap dulu satu photo depan cermin, camp corder MM ni bukan mcm h.p anda yg canggih tu, bukan boleh buat selfie.
 

 

Dah gemuk blom MM?. Belum berjaya lagi la.. Cemana ya?. Baru nak selera makan dah demam pulak.  Nak gi clinic siap solek2 plak MM ni kan... time keja or sekolah dulu, bila demam je nak gi clinic terus pucat-pucatkan muka. Padahal selalu lipstik satu inci.. nak dpt MC kononnya. 

Eh tapi time pregnant paling mudah dpt MC, Boss pulak dah biasa dengan kerenah isterinya yg selalu morning sickness. Bila teringat memory ni baru daku teringat akan kebaikan boss MM tu.. walau kalau nak difikirkan memang beliau tu jenis yg sering buat aku pening... adoiii peningnya mengimbau kenangan itu!!!.    Sib baik la ko tak masuk blog aku wahai bossku. Semoga kau bahagia walau di mana kau berada.  Kekeke.


"Awak nak MC tak?" Tanya Doktor sebaik sahaja cek temperature... Ala, tak guna dah.. kalau dpt MC 1 minggu pun dah takde makna. Anak-anak tetap juga nak makan, minum kan? Kita jadi ibu ni memang kena sentiasa sihat selalu. Tak sihat pun kena sihat-sihatkan.


10 comments:

  1. ha ni apa cerita...dah gemuk ke..kan dah demam.bukan senang tau nak ubah apa yg dah sedia ada tau..baik gemuk ke kurus dan sebaliknya..buat pelan2..insallah.bukan apa takut kesan jangka panjang kta x tau..jaga kesihatan ye.

    ReplyDelete
  2. Hahaha... ya la betul tu KGee. Tq. Sam demam berjangkitkan si bujang tu la. Alhamdulilah dia dah sembuh, kita pulak demam. Tapi yg penting biar dia sembuh.. Sian la budak kecik demam.

    ReplyDelete
  3. ala lek ndilok raie mu kuie kemeng kangenchat aie...orak opo2 lah mbokde....dilut kas wes ngecet karo koncone waras lah kuie....

    ReplyDelete
  4. aku pun same biler pas raye badan rase x sedap..seram sejuk..pale pening2..rase nak demam biler tgk bil2...ooo dulu time nk raye x ingattt!!!

    ReplyDelete
  5. Agaknya la Anonymous...

    Doyok ~ sama la dgn aku.. nak tunggu gaji lama lagi pulak tu (eh sapa kata aku takde gaji!). Arini ingat mcm nak mintak advance la dgn boss. He3.. mcm mana cara aku nak pujuk Boss aku ni ya. Bonus raya dah bagi pun tak cukup2 lagi. Tadi terbeli baju kat Summerset punya pasal la ni. Syy.. diam2 tau.

    Eh lupa!!! Ada lagi bonus BIOASLI kat e-wallet. Kan MS? Tapi tadi Visa card aku tu mcm problem la.. benci aku. Entah apa la masalahnya. Kalau telefon bank dia kata takde masalah. Dah la demam2 pun aku gi beratur nak cucuk duit.. card problem pulak.. benci.. benci. Hee tambah demam aku!! Tak pepasal terpaksa buat advance dgn IRP... Benci!!!!

    ReplyDelete
  6. Alah MM dari taun 90an sampai dah 2000 dah, cam tu lah potongan MM tu.

    Tak apa.. apa yang penting???? Sehat walafiat..

    ReplyDelete
  7. Anonymous...

    MM, 80an~ nak dara sunti kurus - kering, pastu 90an~anak dara remaja - kerja asik makan tido je so gemuk sikit. Ni melenium kembali ke era 80an pulak. So maksudnya MM telah kembali menjadi nak dara sunti. Hahahaha.

    ReplyDelete
  8. Neng...

    Kembali ke anak dara... tak mungkinnnnnn... sebaaaaabbbb.....

    ReplyDelete
  9. Rasanya kalau badan kurus tak naik lebih bertuah kot, daripada badan asyik naik je...hehehehehe.. payahlah Sam, Ila dah lama tak exercise tu yang susah nak kawal tu..

    ReplyDelete
  10. ya ke Illa...tp klu kurus banget mcm papan melayang pun x best jugak..

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.