Thursday, December 3, 2009

MALAM YANG SEPI - PART 11..... kisah hantu suluh







"Sunyinya di malam ni... suasana piluuuu...
terkenang daku kembali sejarah silam.... lalala..."

Ah merepek lah.. I tak menjiwang ok..
tapi malam ni memang sunyi...
kat YM pun mcm takde orang, kat FB pun semua offline... orang semua gi honeymoon ke atau gi honey"sun" ni?
Jangan ler honeysun2...kesiannn.... panazzz!!! honeysun sikit2 takpe la... gaduh2 manja.. pukul pun pukul2 manja...
orang kata, rumahtangga kalau selalu gaduh2 tu la yg selalunya berkekalan...
entah ler betul ke tak teori yg tak sahih ni... ya la agaknya.. kalau mendatar je semua.. streotype je.. semua terbuku dalam hati je, nak luahkan pun malu2.. .. bila dah MELETOP!!! BOMMM!!! Nauzubilahiminzalik....

Tapi kalau dah mcm PANAS je dunia, asyik mcm nak marah je, org kata kalau sedang berdiri duduk.. kalau duduk pun masih panas lagi.. cuba baring pulak... pastu jgn lupa ambik wudhu biar hilang semua "hantu2".. 

Hantu?????.   Hantu apa tu? Hantu Suluh yg mcm Anis sebutkan dlm komennya dlm entry MESIN GETAH tu ke?
Ha'ah... seram pulak kalau MM ingat cerita HANTU SULUH tu kan? Nasib kau ingatkan aku Anis.. suffering memory lost...

"Malam yg sepi itu... eh salah.. pagi yg sepi itu ibu anis dengan pisau toreh di tangannya dan lampu suluh di dahinya yg masih mulus seusia 30an bergegas ke kebun getah belakang rumahnya.

"kok kok kok"... bunyi ayam berkokok di pagi hari, ternyata masih awal pagi dalam pukul 5.00.. memang itu la rutin ibu anis tiap pagi sebagai wanita desa sebuah perkampungan di pinggiran "Kashmir jadi-jadian" keluar sebelum subuh untuk membantu suami.. nanti bila dah azan subuh berkumandang dari surau balik semula ke rumah untuk menunaikan sholat subuh, buat sarapan untuk anak-anak ke sekolah lepas tu menyambung kerja-kerjanya di kebunnya yang berekar2. Hehehe.. entah berapa ekar pun aku mana tau da....

Pagi itu sungguh berlainan sekali..

"Eh.. aku sangka aku ni dah paling awal.. ni si Makcik Bedah (bukan nama sebenar) dah mendahului aku rupanya.." luah Ibu Anis di dalam hati apabila terpandang suluhan lampu suluh dari arah kebun jirannya yg jaraknya hanya beberapa meter dari tempatnya berdiri..

Tiba-tiba.... bulu romanya meremang... serta-merta pucat lesi wajah ibu anis.. suluhan lampu itu hilang dari pandangan..

"Betulkah apa yg aku pandang tadi?"

Pagi itu dalam samar-samar hening pagi ibu anis ternampak kelibat Makcik Bedah baru je turun ke kebun sebagaimana selalunya sambil menyapanya.

"Pah.. kau buat sarapan apa tadi?" Agaknya mcm tu la soalannya.. biasa la orang2 tua kalau berjumpa mesti bertanya hal masak2 kan?

Jadi? Siapakah wanita yg sedang menyuluh itu tadi??? Jawapannya.." BERSAMBUNG...

 

p/s: Heee seram.. aku sendiri tulis cerita aku sendiri yg seram.. ngee ngee ngee.. (ulang sejuta kali mcm Comei)
























No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...