Saturday, January 16, 2010

SAMBUT BIRTHDAY 7 HARI 7 MALAM


Ain bertungkus lumus menyiapkan bunga rampai..


Dah siap pun kerja frame mengeframe aku..


budak kecik punya kerja mcm ni hasilnya.... ni bunga rampai ke atau nak buat makan kambing.... embekkkkk!!!!

Eh emak aku beranakkan aku dulu kan dia sambut 7 hari 7 mlm... so...
hari kelahiran aku pun kena sambut 7 hari 7 mlm gak...

uoll ingat tak mcm mana org dahulukala menyambut kelahiran bayi? Jiran tetangga datang bertandang siap bawa susu, gula dan tepung lebih kurang 7 hari 7 mlm mcm tu....
diorg dtg tolong jagakan baby... buatkan air org yg dtg dn mcm2 lagi....

5 comments:

  1. Happy Family...
    Tak jemput ke... Tp kalau jemput, jenuh gak nak pegi sampai 7D7N... Hehehe

    ReplyDelete
  2. alamak!!! cerita punya cerita terlupa plk la ada ramai org se-JB kt sini.. mcm mana ni??? apa alasan ya tak jemput diorg ni semua?? kejap tgh pikir kejap..

    HA!!!alasannya sbb buat 7ari 7mlm...
    kedua sbb buat kecik2 je...hahaha..ketiga sbb dah tua.. klu zmn kanak2 tu tak ler malu nk jemput org.. lain ler I ni glamer mcm CT WALIZA..

    ReplyDelete
  3. Kalau orang jowo kenek atus kembang 7 jenis... Wes athus opo urung...? Gaea pulut kuning karo bubur pulut ireng ngono...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. hehehe.. adhus kembang 7 jenis? itu utk aura seri.. ya la kn Anis dulu klu budk masuk 7 bln kan kena adhus kembang masa mitoni..

    Bubur pulut? hehe...dh tua2 ni tk elok sgt mkn pulut byk2..bleh bentan. Tp aku suka pulut walau dr kecik dah terlebih mkn pulut.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...