Saturday, February 20, 2010

BILA RINDU KU SEBUT NAMAMU....

sakit hati dgn apa yg berlaku kpd USB cableku..... baik aku tenangkan hati dengan menghayati kerinduanku pada Kota Mekah....


Gambar ikhsan dr seorang teman lama yg baru balik dr umrah baru2 ini...

Heran tau MM..... agaknya betul la kalau org kata.... bila kita mengingati seseorang, org itu tak semena2 mengingati diri kita. Gelombang2 akan menyampaikan kpd org yg kita ingati itu...

Semalam..... sebab dah tercerita pasal dairy lama kat entry tu, so, MM ptg tu bukak le dairy 89 & baca helaian demi helaian....tetiba plinggg.... muncul nama Minah ni & MM teringat le dia, keletahnya, lemah lembutnya masa di sekolah....setiap langkahnya yg gemalai tu mcm terbayang2 kat ruang mata.. tak berapa minit lepas tu ditakdirkan MM buka FB... dia yg dah lama ghaib dr FB tak semena2 tag MM gmbr ni... serta-merta MM terpikir...

"eh panjang umur dia!!" SO!

Conclusionnya.... kalau anda rindukan sesorang... anda ingat le dlm hati bersungguh2... InsyaAllah dia juga akan mengingati anda.....Hehehe... boleh gunapakai ke tip ni? Suratan atau kebetulan..... tp terlalu byk kebetulan yg telah berlaku sebelum ini... agaknya mmg betul kot?

MM tgh ingat kat COMEI ni ... adakah Comei yg berada di rumah pun tgh ingat aku??? Kwang kwang kwang....

p/s : Aku jua sgt rindukan kota suci itu.... semoga lambaian Kaabah memanggilku ke sana...

4 comments:

  1. Rindu?... Sebut namanya?...
    Nanti menjelma?...

    Tul la teringin nak menjejakkan kaki ke bumi Rasulullah kita...
    Moga diri ini nanti sampai di sana jua...

    ReplyDelete
  2. mudah2an SP...sementara masih muda belia ni.. amin...

    p/s : selalu berangan2 dpt menunaikan haji bersama2 dgn gang2 bas sekolah..

    ReplyDelete
  3. semua orang mesti teringin nak ke sana.kalau dah pernah pegi pulak mesti berangan nak datang balik.saya ke sana dulu thn 2006....moga2 ada rezeki nanti nak ke sana lagi...AMINNNNNN..

    ReplyDelete
  4. ya betul Mama, bila dah pegi rasa nk pegi lg.. tambah lg mengenang betapa tenangnya kita tika di sana, keramahan penduduknya, sopannya pakaian2 insan2 di sekitarnya, semua manusia x kira bangsa seluruh dunia bersholat bersama2..rasa damai yg amat..terasa kerdilnya diriku di bumi itu.

    p/s ; t.kasih kpd suamiku yg telah memberikan peluang yg manis itu, walau mulanya isterimu ini takut2 krn sering dimomok2kn dgn cerita2 "menakutkan" di media dsbnya..alhamdulilah semuanya di dlm lindungan-Nya

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...