Monday, February 22, 2010

KEREPEK DAN MEREPEK...

MM tgh goreng kerepek keladi ni...

sementara itu.... di balkoni.. my IRP busy melayan jiran kami... Mr. S... ngeteh2...
rasanya Mr. S pun tak mkn la bendalah kerepek keladi ni...
tak payah hidang la kot??
klu tak biasa makan karang terkejut pulak dgn
kerepek keladi serawak yg sedikit menggatalkan tekak ni...

sementara tu MM ingat nk kutip semula senarai nama kwn2 dlm dairy...

ya.... DAIRY2 kat bawah ni la...

dairy2 usangku yg kuceritakan dulu....



tinggal 3 ni je yg dpt dijumpai...

sapa yg MM nk jejak di FB hari ni ya??
ada byk senarai ni... bestnyaaa!!
suprise betul la dpt jumpa balik gang lama ni..

betul2 berguna dairy lamaku ini...
tak sia2 aku menyimpannya...
kalau MS nk jejak anak muridnya yg dia mengajar kt SMP tu...
senarainya pun ada pada MM.... setakat sorang 2 yg MM kenal tu
ada la MM TERtidak sengaja menulis kat dairy...
ya la dulu2... kami pernah rombongan gi Pangkor bersama2..

Eh... oh ya... alamak!
kakak angkat aku pun ada???
bestnya....









8 comments:

  1. alahai ciannya... entah apa rasa pun tak tau la Mama.. td tu MM potong pun pakai pisau..org lain mungkin bersagat2 kan? terkurang nipis agknya..

    ReplyDelete
  2. Mummy nak gak sebungkus...courier yer...dijamin sampai esok...hehhe

    ReplyDelete
  3. Mummy ~ 25 minutes too late...(sambil menyanyi).. klu nk courier pun yg tinggal sulur keladi je kot...hehe... rasanya sulur keladi serawak ni mesti lg gatal dr keladi biasa...agaknya la.. ada ke org buat masak sayur?

    ReplyDelete
  4. emmm lamanya tak makan sayur sulur keladi tu yer. Sulur keladi masak asam pedas sodap! (kalu dapat sulur yang tak gatal @ mengigit la...)

    ReplyDelete
  5. Si Anis la yg rajin masak sulur keladi ni MUMMY. Org kata nak hilangkan gatal basuh dgn beras. Entah le MM ni nak beli kdg takut tersalah beli plak..xphm yg mana 1 gatal yg mana tak...nk kena kursus lebih sikit ni.

    ReplyDelete
  6. Kerepek makanan kegemaranku...
    Setakat sebungkus tu sekejap je abih...

    ReplyDelete
  7. tak sangka semua peminat kerepek..SP pun minat gak!:) Wah! Berniaga kerepek on line bagus nih!

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...