Friday, February 5, 2010

SUATU PETANG KETIKA GERIMIS....

Sdg aku busy menanak nasi ayam (sbb terliurkan nasi ayam basir)..tetiba




blom settle lg ni... pucat je nasi ayam aku ni, ada step2 yg blom aku bereskan.. sbb tetiba tu!!


PRANGGG!!!!!!!!!

*
*
*
*
"Apa yg ko pecahkan tu Shashal????"
Jeritku dgn nada marah ala Mak Tiri bawang putih...

ish budak ni!!!
dah la mama tgh diserang penyakit terkurang rajin (bukan malas...sbb anis kata kalau masih mampu memasak tu tak boleh diistilahkan MALAS)

Ya Allah.... sib baik!
Sib baik ko pandai cover Shashal...anakku laling... intan payung....

*
*
?
?

sepantas kilat dia ambik penyapu dgn penyodok ni...
tengok ler habis 1 hall benda tu berterabur!!!!


alahai.. penat tau Mama mengemop pagi tadi... mcm tau2 je Shashal ni Mama dah penat...
pandai dah tolong Mama...
pandai ustazah ajar ya Nak...

even td MM mcm nak marah je sbb dah pecahkan harta karunku yg tak berdosa tu!!!
kesian pulak bila dia dah berinisiatif menolong mamanya ni..
ala anak2.... biasa la nak wat experiment... sabar je la...
*

7 comments:

  1. rajin bujang ko ye MM

    dah lama x msk nasi ayam..rasa2 esok nak masak gak la...terima kasih MM sbb bagi idea ni...

    ReplyDelete
  2. mudah2an begitulah Mei...ya la kata nak suruh dia jd ustaz.. ;)kena la rajin. Hehe.. itu ikut mood dia gak la Mei...x bleh nk ckp.

    ya...aku pun dh lama x masak nasi ayam..

    ReplyDelete
  3. kalau masak nasi ayam guna beras herba poni ok tak?

    ReplyDelete
  4. BB - rasa no problem kot...yg penting ko kena pandai adjust air tu.. Eleh entah2 ko lg terror dr aku.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Aku rindu nasi ayam mencongkam kat Gombaklah... Sedap betul... Masa kat Gombak dulu rajinlah beli.. Sejak dah pindah Cheras ni jarang dapat...

    ReplyDelete
  7. eh aku teringat nasi ayam kt Kuantan plak...ala agknya time aku mkn tu kan aku student..duit x berapa ada...jd sedap sgt ler rasanya

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.