Tuesday, March 30, 2010

AZEAN IRDAWATY SENIWATI PUJAANKU... OH BENJY...


filem Perjanjian Syaitan antara filem yg dibintangi oleh Azean yg terus melekat di hati MM hingga kini

Bila dilanda masalah, MM selalu membayangkan si seniwati Azean Irdawaty yang diuji dengan lebih hebat, dengan kesakitan dan kes anak lelaki kesayangannya Benjy yang masih di dalam perbicaraan. Ok full stop.!.. itu je komen Makcik Mirror. Sebab N3 kali ni berkaitan tentang benda lain...

Sebab tiba-tiba MM teringat lirik lagu yg jadi pojaan kwn MM yg sorang ni.... owh mmg menarik lirik ni... patut la pun kwn MM tu mendengarnya berulang2.. (izinkan MM share kt sini ya kwnku sbb liriknya mmg power.. u kalau terjelepok ke dlm blog I ni mesti sengih sesorang ler tuh.. sbb kwn you ni dah terhasut terminat dgn lirik lagu ni pulak...).

There can be miracles when you believe
Though hope is frail,

It's hard to kill

Who knows what miracles

You can achieve

When you believe

Somehow you will

You will when you believe...



*** insyaAllah akan berlaku keajaiban jika kita rasa penuh percaya... walau harapan tipis, siapa tahu akan berlakunya keajaiban itu... yang penting, main pointnya ialah kita kena percaya sesuatu itu dengan bersungguh-sungguh dan yakin... sematkan dalam hati kita begini :

1) Anak aku pasti akan suka bersekolah mulai esok dan jadi budak pandai (itu kalau masalah MM la... mmg itu la masalah MM sebenarnya pun...hahaha... saja tak nak mengaku dari tadi)

Masalah anda mungkin :
1) Target aku nak ngorat awek cun tu esok... nak ngorat...mesti nak ngorat sampai dpt...even aku tak le hensem mana... pasti akan ada KEAJAIBAN utk dia terima aku.
2) Aku percaya sepenuhnya aku akan berjaya dlm exam esok...pasti ada KEAJAIBAN itu (tapi dah belajar rajin2 belum?)
3) Aku percaya kekasih aku tak menduakan aku... ah ini cuma perasaan cemburu aku je... dia baik...dia baik.... (ckp 100 kali)

dan... mcm2 masalah lagiiiii... uolll just pikir seketika apa masalah/target yg ingin dicapai yg sdg melanda di benak skrg ni...dan cuba tarik nafas dan katakan dgn yakin yg masalah itu bakal berakhir & apa yg menjadi target anda bakal tercapai tak lama lagi..

You can achieve
When you believe

Somehow you will

Now you will

You will when you believe

5 comments:

  1. lagu versi melayu....

    jika kau fikirkan kau boleh
    kau boleh melakukan
    jika kau fikir ragu2
    usahamu tidak menentu

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ha betul tu Mummy!!! napa MM tak terpikir plak ya.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.