Monday, March 22, 2010

DAH MENINGGAL DAH YANI MENTOR?


Innalilahiwainailaihirojiuun... dah meninggal dah kau Yani... terkejut Makcik Mirror yg tengah ngantuk ni bila terbaca di Utusan dot com tadi secara tak sengaja tergoogle... pesal la aku tak tau cerita.. baru 24 thn ko ya... dah ajal... Alfatihah.... siannya... muda sgt kau ya.

Ngantuk betul la aku hari ni... sib baik berita ni mcm menyentak sikit perasaan... zassst!!!!mcm ada satu kejutan elektrik yg menjadi ubat utk mengejutkan aku dari terus terlelap.... belum siap membasuh ni ... jgn la tido plak... even aku bukan la peminatnya...tau gitu2 je sbb selalu keluar masuk TV dgn si Ning Baizura.... yg buat aku tersentak tu bukan apa... mengenangkan diriku yg dah berkurun hidup di dunia ni.... entah bagaimana pula la agaknya pengakhiran usiaku nanti. Dah berjangkit dah penyakit ketakutan si kwn aku Y yg selalu takut menghadapi mati tu.... ya la...bila umur kami dah ala2 nak zohor masuk ke asar ni kan....mcm takut2 gitu....mcm byk benda nk kena standby tp langsung tak buat apa2 persediaan...

Allah telah melunaskan banyak perkara yg kita impikan...apa yg kita doa selama ini Allah telah makbulkan...nak berjodoh dgn lelaki yg baik... Allah dah jodohkan dgn IRP, nak makan nasi.. hari2 dpt makan nasi.....nk jln2 dah selalu jln2 malah berlari sampai lenguh2 kaki.....even tidak la semewah Bill Gates.. semua itu aku syukuri...alhamdulilah ...tp kadangkala aku terfikir... adakah keselesaan yg kita kecapi hari ini mampu kita miliki di "sana" nanti....adakah kita akan bangun dr tidur dgn wajah senyum spt skrg ?.   Adakah lagi semua itu ??.  Atau kita akan terus bangun tak tidur2 lg sbb..... oh tidak.... nauzubilahiminzalik...... aku tahu... "di sana" segalanya berjuta kali lebih indah....tapi kdgkala cabaran dunia terlalu byk... mata selalu dikaburi dgn permainan duniawi.... bila ada masalah sikit mengeluh..... padahal tu kan... dunia ni bukan bersifat kekal pun.

Bersyukurlah kalau anda manusia yg tidak pernah berbuat salah kpd insan lain.... dosa org pompuan ni selalunya dosa "memakan daging saudaranya"...dosa riak... oh itu paling menakutkan.. even 1 zarah pun akan terhumban ke dlm neraka! itulah yg jd masalahnya tu... org lelaki tak tau la pulak aku apa yg dibincangkan kalau ngeteh? ngumpat jugak ke? tak baik tau ngumpat2 ni...... :P


IRP suamiku.... bestnya kan kalau I dpt masuk syurga yg kekal abadi sifatnya tu...so u kena ampunkan dosa-dosa I kalau ada...... I tak la sehebat kisah si (ala lupa plak kisah tu) yg selalu menyediakan rotan tiap kali suaminya pulang tu... jika ia bersalah minta suami merotan tu? Skrg pulak lain kisahnya..... org menyediakan rotan sbb nak rotan suami klu suami buat salah.... hahahahaha....

p/s: artikel di atas adalah tentang aku...tiada kaitan dgn Allahyarhamah Yani Mentor... plot cerita adalah kisah bisikan ketakutanku tentang mati. harap maklum. Takziah buat keluarga beliau.

8 comments:

  1. ye la pagi tadi aku bukak online news pun terkejut..muda lagi..
    aku ni entah bila agaknya Allah nak ambik...dada aku terus berdetub detap...

    takut wei...takut kalau2 aku mati iman tak cukup lagi..nauzubillah...

    ReplyDelete
  2. tu la.. ada baiknya kita selalu diperdengarkan ttg kematian org ni..biar engsap sikit...lg2 aku ni la...

    ReplyDelete
  3. Anis pun terkejut gak pagi ni... Sebab mlm tadi baru doa moga allah lanjutkan usia DR... Pagi ni Yani yg muda belia allah dah ambik nyawa dia ya... Sakit apa ya tiba2 je pergi...

    ReplyDelete
  4. sakit ketumbuhan paru2...something like that klu x silap...

    ReplyDelete
  5. Semoga ruhnya dicucuri rahmat.amin

    ReplyDelete
  6. yanie my kazen... huhu...tp tak berpeluang mengenali beliau lebih dekat..sebb mak ayah da cerai since sy kecik..just know dia kazen sy je..huhuh

    ReplyDelete
  7. Alfie - thanks for your visit. Your cousin????Takziah atas kematian beliau... sungguh menginsafkan kami semua di sini. Would love to visit your blog kejap lg.. kot2 ada entry ttg ini.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...